Národní federace hudebního průmyslu rozeslala v podobě PDF první číslo čtvrtletníku Svět vinylů, pro první kvartál 2018. Jde o přehled novinek, redakci vede Josef Vlček. „Vzhledem k rostoucí oblibě tohoto specifického formátu jsme přistoupili k této formě jeho propagace,“ vzkazují gramofirmy.

PIAF rozdal 49 cen, z toho 15 české reklamě

Česká reklama získala na mezinárodním festivalu v Praze třetinu ocenění, Grand Prix ani letos udělena nebyla. Doprovodný program festivalu ukázal spíš známé projekty.

Šestý ročník PIAF opět proběhl v podzemí Veletržního paláce

Šestý ročník PIAF opět proběhl v podzemí Veletržního paláce

Porota šestého ročníku mezinárodního festivalu reklamy PIAF přidělila celkem 49 cen agenturám z 10 zemí od Kolumbie po Spojené arabské emiráty. Česká republika získala celkem 15 trofejí včetně tří zlatých ocenění, dalšími hojně oceňovanými zeměmi byly Německo, Rusko a zmíněné Spojené arabské emiráty. Porotě předsedal Ramzi Moutran, kreativní ředitel regionální agentury MEMAC Ogilvy v Dubai. 

Tři česká zlata

Kampaň české agentury Scholz & Friends propagující anglickou autoshow Goodwood získala zlato a bronz.

Práce české agentury Scholz & Friends propagující anglickou autoshow Goodwood získala zlato a bronz.

 

Heineken City Symphony získala zlato za skvělé provedení

Heineken City Symphony získala zlato za skvělé provedení

 

Kampaň Geometry Global pro Intersport znamenala další české zlato

Kampaň Geometry Global pro Intersport znamenala další české zlato

„Pro českou komerční komunikaci je to povzbudivé. Nejde jen o ceny, ale na konferenci jsme viděli řadu prací, kterými se tuzemské nezávislé agentury prosadily i u velkých společností v zahraničí,“ říká Marek Hlavica, ředitel PIAF. Velký počet ocenění však současně vyvolává otázku, zda by menší počet cen neznamenal jejich větší exkluzivitu.

 Ceny festivalu PIAF 2015

Země Klient Přihlašovatel Přihlášená práce Kategorie Ocenění
Česká republika The Leontinka Foundation Ogilvy & Mather #ThroughMyEyes Audience engagement bronz
Spojené arabské emiráty KAFA Memac Ogilvy DRIVING CHANGE Audience engagement stříbro
Česká republika Prague Pride Geometry Global and Ogilvy & Mather LGBT Avatars Audience engagement bronz
Spojené království Laphroaig White Label UK Opinions Welcome Audience engagement zlato
Česká republika Intersport Geometry Global and OgilvyOne Prague The ad that ran Audience engagement stříbro
Rusko IKEA Instinct The Love Cinema Audience engagement stříbro
Německo Google Germany GmbH Heimat Werbeagentur GmbH Urban Escape Plan Audience engagement stříbro
Česká republika Pilsner Urquell Triad Advertising #WeWantGold: The Home Ice (Made of Pilsner) Best Beer Ad stříbro
Německo samova GmbH & Co. KG serviceplan group GmbH & Co. KG Flowering Tea Bags Brilliant execution stříbro
Německo Hornbach Baumarkt AG Heimat Werbeagentur GmbH Goth Girl Brilliant execution bronz
Česká republika Heineken Zaraguza Heineken City Symphony Brilliant execution zlato
Nizozemsko Asics 180 Amsterdam It’s a Big World, Go Run It Brilliant execution bronz
Německo Swisscom (Schweiz) AG Heimat Werbeagentur GmbH Nico Brilliant execution bronz
Česká republika Goodwood, festival of speed Scholz & Friends Silver Arrows Brilliant execution zlato
Nizozemsko Sony Computer Entertainment Europe 180 Amsterdam Welcome to the Future of Play Brilliant execution bronz
Rusko IKEA Instinct The Love Cinema Creating the media zlato
Spojené arabské emiráty KAFA Memac Ogilvy DRIVING CHANGE Creating the media bronz
Maďarsko LEGO store Budapest Young & Rubicam Budapest Reborn Statues Creating the media zlato
Nizozemsko Moyee Coffee 180 Amsterdam Under the Influence Creative branding zlato
Německo Hornbach Baumarkt AG Heimat Werbeagentur GmbH Goth Girl Creative branding bronz
Německo Google Germany GmbH Heimat Werbeagentur GmbH Urban Escape Plan Creative branding stříbro
Rusko IKEA Instinct Kvartirovedenie Creative branding stříbro
Česká republika Goodwood, festival of speed Scholz & Friends Silver Arrows Project Creative branding bronz
Maďarsko Brewdog Beer Isobar Budapest Brewtherhood Pack Creative design bronz
Česká republika OBRA, s. r. o. OgilvyOne Prague Lybar Promiss Creative design bronz
Německo samova GmbH & Co. KG serviceplan group GmbH & Co. KG Flowering Tea Bags Creative design zlato
Česká republika Intersport Geometry Global and OgilvyOne Prague The ad that ran Creative sales & sales support zlato
Švédsko Sibylla Volt AB Future Fries: Taste the Future Creative sales & sales support bronz
Spojené arabské emiráty Johnson & Johnson Impact BBDO Dubai Grandparents Frame Creative use of technologies bronz
Německo O2 Telefonica Germany GmbH serviceplan group gmbh & co. kg Watch Out! – the mobile initiative to keep kids safe in traffic. Creative use of technologies bronz
Česká republika Post Bellum o. p. s. LION COMMUNICATIONS s.r.o. – divize Leo Burnett Mizející příběhy/Disappearing Stories, Directmail Creative use of traditional advertising formats stříbro
Česká republika Post Bellum o. p. s. LION COMMUNICATIONS s.r.o. – divize Leo Burnett Mizející příběhy/Disappearing Stories, Poster Creative use of traditional advertising formats bronz
Norsko MK Norway MK Norway Rainy invite Creative use of traditional advertising formats zlato
Rusko Mobile TeleSystems (MTS) BBDO Russia Group Instagram Provocation Flash impact bronz
Česká republika IKEA Kaspen/Jung von Matt, a.s. Choosing the right mattress takes time Flash impact bronz
Česká republika Pražská energetika, a. s. WMC Praha, a.s. Alps by electrobike Flash impact bronz
Česká republika Pražská energetika, a. s. WMC Praha, a.s. Vesuvius by electrobike Flash impact bronz
Německo BMW AG Interone BBDO The BMW Driftmob Media engagement bronz
Spojené arabské emiráty KAFA Memac Ogilvy DRIVING CHANGE Media engagement stříbro
Kolumbie Ministry of Defense LOWE/SSP3 You are my son State and public institutions zlato
Německo Hornbach Baumarkt AG Heimat Werbeagentur GmbH Goth Girl Storytelling zlato
Spojené arabské emiráty Commercial Insurance Impact BBDO Dubai Lebeau Storytelling stříbro
Spojené arabské emiráty Commercial Insurance Impact BBDO Dubai Timmy Storytelling bronz
Kolumbie Ministry of Defense LOWE/SSP3 You are my son Storytelling bronz
Spojené státy americké Weingart Center Pitch Stop Donating to the Homeless Storytelling bronz
Rusko Innovative Insurance Solutions Voskhod Elizabeth II Storytelling bronz
Rusko Innovative Insurance Solutions Voskhod General Eisenhower Storytelling stříbro
Česká republika Intersport Geometry Global and OgilvyOne Prague The ad that ran The Principle of Game bronz
Německo Bytro Labs GmB serviceplan group gmbh & co. kg The Game Report The Principle of Game zlato

Soutěž zajímavější než konference

Letošní ročník mezinárodního festivalu reklamy PIAF trochu doplatil na své načasování a na trend, který sám pomohl zavést: oním trendem je etablování Prahy coby reklamního konferenčního centra přitažlivého i pro zahraniční spíkry, načasováním pak skutečnost, že pořádání PIAF jen těsně následovalo tematicky příbuzné akce jako konferenci Engage 2015, kterou minulý týden uspořádala v Praze společnost Socialbakers, nebo výroční konferenci Marketing Management, již o týden dříve proběhla v režii společnosti Blue Events.

I v programu PIAF tak převažovaly prezentace, které česká reklama už zná, a to i z českých akcí (případové studie Heinekenu, nebo práce německé agentury Heimat pro Hornbach, popřípadě kampaně rumunské agentury McCann). I některé diskuse řešily problémy, jimiž se zabývaly konference před nimi – například otázku síťových versus nesíťových agentur. 

Organizátoři festivalu navíc museli v programu improvizovat, byť v daném případě pravděpodobně ne svou vinou, když se neuskutečnilo vyhlášení Agentury roku a cen Best of Best, které se mělo stát jedním z vrcholů druhého dne festivalu. Asociace komunikačních agentur však vyhlášení obou soutěží odvolala z důvodu údajné chyby ve výpočtu. 

Soutěž sama tak v letošním roce představovala možná poprvé zajímavější část programu než doprovodná konference, mimo jiné díky pestřejší zahraniční účasti.