„Pilsner předvádí povedený český vánoční doják“

V první adventní Reklamní katovně nejvíc zaujal emotivní vánoční spot Pilsner Urquell od VMLY&R. Další spot téže agentury zaostal za prací Saatchi & Saatchi pro Heureku.

Přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších - samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 48. týden 2018

  1. VMLY&R Praha: Ty pravé Vánoce (50 %)
    značka: Pilsner Urquell, klient: Plzeňský Prazdroj
  2. Saatchi & Saatchi: Vánoce v klidu a bez poštovného (39 %)
    značka, klient: Heureka
  3. VMLY&R Praha: Cinzano Vánoce (35 %)
    značka, klient: Cinzano
  4. Příběh vánoční dílny Mixit (31 %)
    značka, klient: Mixit
  5. Česká produkční: Vánoční Hera (28 %)
    značka, klient: Hera

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 8 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po pěti bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Pilsner staví kampaň na emocích (50 %)

Půlnoční je název nového spotu, který česká pivní značka Pilsner Urquell spouští v pondělí 26. listopadu. „V novém vánočním spotu chceme ukázat, že ty pravé Vánoce nespočívají v dárcích, jídle a blahobytu, ale v tom, co je skutečně důležité. Ve společném setkávání, prožitcích, v tom, že o Vánocích nám záleží na našich blízkých a že u vánočního stolu odložíme každodenní starosti stranou,“ říká marketingový manažer značky Martin Troup.

Spot vytvořil kreativní tým agentury VMLY&R Praha pod vedením Terezy SvěrákovéDory Pružincové. Režie se ujala Jasmina Blaževič z Nomad Production, hudbu podle známé písně Sama Smitha Stay With Me zkomponoval Karel Havlíček ze Soundsquare. Kampaň se kromě televize a online kanálů objeví i na billboardech. Kromě spotu značka tradičně připravila řadu dárkových vánočních balení.

To zpívání... ten patos... brrr. Řemeslo je v pohodě, ale tonalitou je to spíš Coca-Cola.
Jakub Hussar (Haze)

Tohle je první povedený český vánoční doják. Myslím, že skvěle sedne na pilsner pijáka. Jednoduchá, emotivní a hezky natočená story. Škoda jen, že to není alespoň šedesátka. Chtělo to ještě pár vteřin navíc k chlapské slze. No a vizuál... chápu. Siluety plzeňské lahve ve vánočním kontextu už byly snad všude.
David Suda (WMC Grey)

Já vůbec nevím, kde začít. Přitom první půlka je celkem fajn, nezbedná dcera nakonec přece jen dorazí na štědrovečerní večeři, všechno dobře dopadlo. Jenže pak to vypukne. Nekonformní dívka, která se zčistajasna polepšila, na důkaz své dobroty s tklivým výrazem zapěje otci v kostele píseň hlasem muzikálové zpěvačky. Tohle je všechno, jen ne autentické.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Působí to dojmem, že z původně zamýšlené palety rodinných příběhů nakonec došlo jen na jediný, a zbytek si můžeme domýšlet. A značku taky.
Jan Javornický

Skvělej insight a na něm založená postava dcery. Ale ta pointa do toho nesedí - minimálně to chtělo víc času na odvyprávění, minuta a půl by tomu slušela víc.
Martin Svetlík (McCann Prague)

Skvělý nápad a spot na mě působí velmi emotivně, písnička může být vánočním hitem, což dává kampani skvělý přesah. Jediné, co mi trošku vadí, je málo moderní zpracování spotu, velmi „reklamní“ styl zobrazování. Možná by se víc hodil mírně dokumentární? Přirozený casting, méně stylizace?
Nicole Lypinská (Cheil Czech & Slovak)

Ta reklama je smutná a nenapraví ji ani dost neuvěřitený závěr.
Pavel Jechort

Nemůžu si pomoct, ale štědrovečerní večere s láhvema Plzně na stole a následnej pivní přípitek je pro mě něco stejně neuvěřitelnýho jako třeba Santa Claus. Jinak práce z Youngů mají svůj rukopis.
Miky Karas (Scholz & Friends)

2. Heureka propaguje klidné Vánoce (39 %)

Internetový srovnávač cen Heureka připravil sedmý ročník akce Dny dopravy zdarma, které podpoří kampaní. Tu pro Heureku připravila agentura Saatchi & Saatchi. Kampaň poběží v televizi, rozhlase i na sociálních sítích. „Ukazujeme, jaký může být rozdíl nakupovat v předvánočním běsnění v kamenných obchodech oproti klidu, jaký máme na nákup v e-shopech, a samozřejmě s dopravou zdarma,“ uvedl ke kampani Marek Dobrý, brand manager Heureky. Cílem je zákazníky motivovat, aby nakoupili vánoční dárky včas.

Televizní spoty poběží na kanálech skupin Prima a Atmedia, rozhlasové na stanicích sítí Radiohouse a Radio United Services. Zkrácená a upravená videa se objeví na sociálních sítích a bannery poběží na velkých zpravodajských webech. Režie se ujal Ladislav Plecitý, produkci zajistila agentura Sunny Jim & Friends. Nákup mediálního prostoru zajistila agentura PHD. Kampaň podpoří i aktivity v PR.

Nápad dobrý, exekuce trochu pokulhává. Ta pěsťovka od paní mohla být o dost uvěřitelnější. Proč se na to na konci koukáme v televizi? Stačilo přes to hodit třeba zprávařský banner ála ČT24, takhle to nedává smysl.
Jakub Hussar (Haze)

Dá se říct, jednoduché a zábavné demo. Jen mám pocit, že jsem ho už viděl loni.
David Suda (WMC Grey)

Jak ta paní dostane tou pěstí... to mě pobavilo.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Ještě tam chybí „z pohodlí domova“ a bude to asi všechno.
Jan Javornický

Místo bitky o opici tam měly spíš bejt nekonečný fronty a mraky lidí. Takhle je to jenom vtipný, ale mohlo to bejt vtipný a navíc ještě relevantní.
Martin Svetlík (McCann Prague)

Dobrý insight - jen dlouhý voiceover. A možná by si nabídka telefonu zasloužila víc kreativní tag on?
Nicole Lypinská (Cheil Czech & Slovak)

Ženu s vyraženým zubem jsme tu ještě neměli. Gratuluju a jsem nedočkavý, co bude příště.
Pavel Jechort

Proti vánočnímu nákupnímu šílenství v kamenných obchodech se Heureka vymezuje naprosto oprávněně. Jednoduchý a jasný sdělení, který sedí na brand.
Miky Karas (Scholz & Friends)

3. Pro vánoční přípitek se hodí Cinzano (35 %)

Značka aperitivů Cinzano přichází s novým televizním spotem, který je poprvé vyroben exkluzivně pro český a slovenský trh a cílí specificky na domácí spotřebitele. „Český trh a zejména čeští spotřebitelé jsou pro Cinzano velmi důležití. Naším novým spotem chceme lidem připomenout, že Cinzano je skvělá volba nejen pro tradiční vánoční nebo svatební přípitek, ale i pro všechny ostatní chvíle, které trávíme s blízkým a přáteli a na které stojí za to připíjet,“ říká Thomas Hergge, zodpovědný za značku Cinzano v zemích střední Evropy.

Nový spot se představil na slavnostním večeru 22. listopadu na italské ambasádě v Praze, bude vysílán v období od 26. listopadu do 22. prosince. Spot vytvořila pod vedením Terezy Svěrákové kreativní agentura VMLY&R Praha, režie se ujal Ronald Wranik a produkce Bistro Films s hlavním producentem Johnem Daczickým. Spot představuje Cinzano jako značku vhodnou ke všem druhům přípitků, ukazuje její moderní tvář i 260 let starou historii.

Plzeň 2018 Reloaded... ájó, vlastně Coca-Co... promiňte, Cinzano. Generičnost vánočních spotů u rodinného stolu dostoupila vrcholu.
Jakub Hussar (Haze)

Přípitky, ta nejhezčí slova, cincin, Cinzano. To jsou skvělá spojení. Je zbytečné z téhle značky dělat cool drink pro mladé. Je to přípitková záležitost, tak je správné to posílit. Jediné, s čím jsem bojoval, je pochytat běžící voice over a lajny ve spotu.
David Suda (WMC Grey)

Kolik jsem už v životě viděla podobných spotů? Kolik stejně voice overů? Kolik takových situací takzvaně ze života? Hudby jak přes kopírák? Toto video by mohlo sloužit jako festival reklamních klišé. Čin čin.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

„Nejhezčí věci si říkáme, když si připíjíme.“ Tohle vůbec není špatná myšlenka, jen se v tom provedení zařadila autenticitou někam mezi umakart a vixlajvant, což je veliká škoda. Nejemotivnější tak pro mne i nadále zůstane přípitek, který mne naučil jakýsi letitý vypitec ve venkovské nálevně: „Ať nám smrt políbí prdel!“
Jan Javornický

Tohle je hezký, ale voiceover je zbytečně popisnej. Podle mě by to šlo napsat s jednou taglinou na konci a fungovalo by to líp, protože by bylo víc prostoru vyprávět obrazem. Každopádně dobrá práce.
Martin Svetlík (McCann Prague)

Vypadá to dost obdobně jak spot na Pilsner Urquell mínus písnička.
Nicole Lypinská (Cheil Czech & Slovak)

Víte, proč byste neměli dělat speciální kampaň pro tuzemsko? Protože dopadne přesně takhle.
Pavel Jechort

Práce z Youngů mají svůj rukopis.
Miky Karas (Scholz & Friends)

4. Mixit ukazuje vánoční dílnu (31 %)

Příběh vánoční dílny Mixit

Jak to vypadá ve vánoční dílně Mixit? A zvládne to kuře i letos? Udělejte si pohodlí, příběh začíná! 🐥🌲-Podívejte, s čím se kuře pronese 👉 http://mix.it/odhal-nadilku

Zveřejnil(a) MIXIT.cz - NAMÍCHEJ SI SVOJE MÜSLI dne Pátek 16. listopadu 2018

Vánoční kampaň výrobce a prodejce müsli Mixit má přenést diváky přímo do výrobny, kde každý rok před Vánoci nastává shon. Video má stálým i potenciálním zákazníkům v humorné nadsázce představit vánoční kolekci s novými produkty pro rok 2018, včetně nového motivu tubusů a velkých adventních kalendářů. V hlavních rolích jsou zaměstnanci Mixit a v roli kuřete se představil youtuber Petr Brunner. Video má kromě budování brandu také diváky přivést na speciální vánoční landing page

V první chvíli jsem doufal, že nám tu konečně přistálo něco s koulema a v tempu... pak se podívám na čas a zjistím, že zbývá přes dvě (!!!) minuty do konce! Proč mám u Mixitu koukat na youtuberské ochotnické divadlo? Mohl to být čistý průstřel na ploše 30 až 40 vteřin. Žel bohu, nestalo se.
Jakub Hussar (Haze)

Je milé, když si zaměstnanci ke svým povinnostem ještě vymyslí, zahrají i natočí svůj vlastní spot. Pro mě zcela zásadní objev: v logu Mixit je kuře!
David Suda (WMC Grey)

Nic nového pod sluncem, ale vzhledem ke konkurenci oceňuji určitou lehkost a hravost. Líbí.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

In-house videa, která s oblibou vytvářejí nejen e-shopy, jsou zhruba stejnou měrou sympatická svým naivním nadšením, jako jsou bolavá produkční kvalitou. Kuře nekuře.
Jan Javornický

Předpokládám, že kampaň vznikla nějak takhle: „Hele, my jsme tady s Tondou, že jo, Tondo, pocem, napsali takový vtipný video. Je tam spousta hlášek, to se zasmějete, šéfe.“ „Dobře, ale zaplatím jen kostýmy, jinak to nesmí stát ani korunu. A udělejte to aspoň na dvě minuty, když už platím kuře.“
Martin Svetlík (McCann Prague)

Na interní video je to dobré, ale asi bych s tím nešla ven...
Nicole Lypinská (Cheil Czech & Slovak)

Bavili mě, i když herci by mohli být trochu víc profi.
Pavel Jechort

Vánoční kuře? Ale proč? Evil Benderovi odpouštím a doufám, že si za vydělaný penízky koupí nějakej fajn objektiv třeba.
Miky Karas (Scholz & Friends)

5. Hera uvádí novinku bez laktózy (28 %) 

Česká produkční se stala první tuzemskou agenturou, která natočila televizní spot Hery pro Česko a Slovensko. Dosud byly všechny připravovány v cizině se zahraniční produkcí. Důvěru získala díky dlouhodobé spolupráci na tvorbě digitálního obsahu Hery. V nové televizní reklamě představuje příběh skutečné rodiny, které pomohl Nadační fond Kapka naděje. Třicetivteřinový spot, který představuje nový produkt Hera bez laktózy, vznikl pod kreativní supervizí Viléma Rubeše. Reklama sděluje také to, že nákupem Hery lidé přispějí právě Nadačnímu fondu Kapka naděje.

Přípravy televizní reklamy se ujala Viktorie Lörinczová, která pod taktovkou České produkční režírovala poslední videorecepty pro Heru. Při tvorbě spotu tak navázala na předešlou spolupráci. Hudbu pro spot připravil David Solař, který stojí za skladbami pro seriály Vyprávěj a První republika nebo pro filmy Fair Play a Slnko v sieti, za které byl nominován na Českého lva. Fotografie a backstage video zajišťoval tým pod vedením Jakuba Novotného z České produkční.

V reklamě vystupují neherci, a to rodina nemocného Vilíkavčetně maminky, tatínka a Vašíka, který nemocnému bratrovi daroval kostní dřeň, díky níž se vyléčil. S léčbou pomohl Nadační fond Kapka naděje Venduly Pizingerové, která v reklamě také účinkuje. Součástí spotu je i sdělení, že zakoupením jakéhokoliv výrobku Hera od 1. listopadu do 31. prosince 2018 přispějí lidé Nadačnímu fondu Kapka naděje.

Rozehraje se klavír a... jsem v roce 1992. Jen nevím, jestli je to dobře.
Jakub Hussar (Haze)

Je hezké vidět, že tu někdo dokáže udělat pořádný televizní spot z roku 1993. Skript, casting, úsměvy, svícení, kvalita ozvučení a vložená grafika. Dokonale autentické.
David Suda (WMC Grey)

Sterilnější rodinu abys pohledal. To už snad naše rodina je sympatičtější. Na vánoční cukroví jsem na druhou stranu chuť dostala.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Tak trochu si představuju ten vzkaz do centrály: „Hele, my si to letos natočíme úplně sami. Ale nebojte, bude to úplně stejný jako vždycky! Nepoznáte rozdíl!“ A jak řekli, tak i učinili.
Jan Javornický

Je to přesně to, co byste čekali. Nic víc, nic míň.
Martin Svetlík (McCann Prague)

Zajímavé na spotu je, ze vidíme opravdovou rodinu, které pomohla nadace. Zpracování je za mě příliš standardní, z pohledu art direction tady chybí emoce a autenticita.
Nicole Lypinská (Cheil Czech & Slovak)

Hrozně oldschool, ale je fakt, že když pečení, tak Hera.
Pavel Jechort

Ten skutečnej příběh, kterej za tím je, ze spotu nepoberu. Není to škoda? Vůbec bych se nebál tu exekuci pojmout víc autenticky. Jinak reálnejch kampaní pro dobrou věc není nikdy dost, takže to kvituju.
Miky Karas (Scholz & Friends)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.