Televize Prima změnila svůj bulvární web Prima Style na Lajk.cz, se zaměřením na youtuberskou scénu. Rebranding následuje poté, co na Prima Style v návštěvnosti vedly už ne celebrity, ale právě youtubeři. Nový web následuje zahraniční 9gag či Ladbible, cílí na mladé, řídí ho Milan Rozšafný.

Pipková předsedkyní ASMEA, Novák ředitelem

Nová Asociace mediálních agentur už má právní subjektivitu, předsedkyní rady je Petra Pipková z MediaComu z GroupM. S ní ve vedení zasedli muži z Médey a Dentsu Aegis.

Petra Pipková, ředitelka mediální agentury MediaCom

Petra Pipková, ředitelka mediální agentury MediaCom

Asociace mediálních agentur (ASMEA) byla jako spolek zapsána 15. července do obchodního rejstříku. Výkonným ředitelem asociace je Ondřej Novák, někdejší šéf výzkumu agentur z komunikační skupiny Interpublic. Předsedkyní rady se stala Petra Pipková, ředitelka mediální agentury MediaCom ze skupiny GroupM. Členy rady jsou ještě Josef Wagenknecht, media director mediální agentury Médea, a ředitel mediální skupiny Dentsu Aegis Network pro Česko a Slovensko Petr Chajda.

V rozhodčí komisi ASMEA jsou ředitel agentur PHD a Attention! Media ze skupiny Omnicom Media Group Jiří Herian, šéfka Starcom Mediavest Group Martina Říhová a finanční ředitel mediální skupiny IPG Mediabrands (agentury Universal McCann a Initiative) Radim Folwarczny.

Ondřej Novák. Foto: Vojta Herout

Ondřej Novák. Foto: Vojta Herout

Ondřej Novák Médiáři potvrdil, že k 30. červnu skončil jako jednatel mediálního zastoupení Czech Regio TV, kde stále drží 10% podíl. Jedním z důvodů byl podle Nováka potencionální střet zájmů při jednání jménem ASMEA s Asociací komunikačních agentur (ATO). Czech Regio TV totiž zastupuje při prodeji reklamy regionální televize na národní úrovni. Většinový podíl v něm drží Alois Valtr, majitel regionálních televizí JTV a Zak.

Založení ASMEA oznámily v dubnu mediální agentury sdružené v mediální sekci Asociace komunikačních agentur (AKA). Hlavním důvodem vzniku nového sdružení bylo především získání lepší kontroly nad organizací a financováním mediálních výzkumů a dat, s čímž nebyly  v AKA mediálky spokojeny. Jednotlivé mediální agentury dále zůstávají členy AKA, v tomto roce ale jsou osvobozeny od členských příspěvků.

Agentury v dosavadní i nové asociaci

  • Dentsu Aegis Network Czech Republic
  • Initiative Media Prague
  • Knowlimits Group
  • MediaCom Praha
  • MEC Czech
  • Media Investments
  • Mindshare
  • Médea
  • OMD Czech
  • PHD
  • Starcom MediaVest Group/Starcom Worldwide
  • Universal McCann Prague
  • ZenithOptimedia

Zdroj: AKA