Asociace mediálních agentur (ASMEA) byla jako spolek zapsána 15. července do obchodního rejstříku. Výkonným ředitelem asociace je Ondřej Novák, někdejší šéf výzkumu agentur z komunikační skupiny Interpublic. Předsedkyní rady se stala Petra Pipková, ředitelka mediální agentury MediaCom ze skupiny GroupM. Členy rady jsou ještě Josef Wagenknecht, media director mediální agentury Médea, a ředitel mediální skupiny Dentsu Aegis Network pro Česko a Slovensko Petr Chajda.
V rozhodčí komisi ASMEA jsou ředitel agentur PHD a Attention! Media ze skupiny Omnicom Media Group Jiří Herian, šéfka Starcom Mediavest Group Martina Říhová a finanční ředitel mediální skupiny IPG Mediabrands (agentury Universal McCann a Initiative) Radim Folwarczny.
Ondřej Novák Médiáři potvrdil, že k 30. červnu skončil jako jednatel mediálního zastoupení Czech Regio TV, kde stále drží 10% podíl. Jedním z důvodů byl podle Nováka potencionální střet zájmů při jednání jménem ASMEA s Asociací komunikačních agentur (ATO). Czech Regio TV totiž zastupuje při prodeji reklamy regionální televize na národní úrovni. Většinový podíl v něm drží Alois Valtr, majitel regionálních televizí JTV a Zak.
Založení ASMEA oznámily v dubnu mediální agentury sdružené v mediální sekci Asociace komunikačních agentur (AKA). Hlavním důvodem vzniku nového sdružení bylo především získání lepší kontroly nad organizací a financováním mediálních výzkumů a dat, s čímž nebyly v AKA mediálky spokojeny. Jednotlivé mediální agentury dále zůstávají členy AKA, v tomto roce ale jsou osvobozeny od členských příspěvků.
Mediálky chtějí mít pořádek ve výzkumech
Agentury v dosavadní i nové asociaci
- Dentsu Aegis Network Czech Republic
- Initiative Media Prague
- Knowlimits Group
- MediaCom Praha
- MEC Czech
- Media Investments
- Mindshare
- Médea
- OMD Czech
- PHD
- Starcom MediaVest Group/Starcom Worldwide
- Universal McCann Prague
- ZenithOptimedia
Zdroj: AKA