Za poslední tři měsíce minimálně dva pivovary oznámily redesign svých lahví nebo přepravek, mimo jiné pivovar Holba nebo Krušovice, jejichž design navrhl Maxim Velčovský. V průběhu května začal plnit do nových lahví i přerovský pivovar Zubr a ve stejné době se v nové podobě objevil i v obchodech. Nový ergonomický tvar je dílem pražského designového studia Fiala & Šebek, obměnou prošla i etiketa, pivní korunky nebo přepravky. „Nejde jen o samotný vzhled, který napomáhá jasné identifikaci značky. Ti, kteří upřednostňují pití přímo z lahve jistě přivítají, že se díky novému ergonomickému tvaru lahev lépe drží, potěší je i fakt, že lahve jsou lehčí. Věřím, že nové lahve příznivci našeho piva ocení,“ říká Tomáš Pluháček, ředitel pivovaru Zubr. O kilogram jsou lehčí i přepravky. Výměna v pivovaru proběhla jednorázově, do konce roku bude podle zákona vykupovat staré obaly.
Český pivní trh bude zřejmě vždy o ‚skle‘. I přes snahu dostat do této kategorie plastové lahve, je sklo nejprodávanějším pivním obalem. Vždy je potřeba si předem otestovat, jestli změna obalu není příliš ‚veliká‘ a nemůže dojít k situaci, že spotřebitel svoje oblíbené pivo ‚nepozná‘. V marketingových studiích se často stává to, že při změně obalu spotřebitel automaticky očekává změnu receptury a při ochutnávkách má „pocit“, že produkt chutná trochu jinak, i když receptura zůstává nezměněna.
Martin Boček