Skupině Pivovary Lobkowicz Group stouply celkové prodeje piva v roce 2017 ve srovnání s rokem 2016 o 3,8 %. Celkově v loňském roce prodala skupina 725.953 hektolitrů piva a její podíl na tuzemském pivním trhu podle statistiky Českého svazu pivovarů a sladoven vzrostl z lednových 3,3 % na 4,4 % za listopad. Růst očekává skupina Pivovary Lobkowicz i letos. „Celkový objem prodaného piva v lednu 2018 byl o 27 % vyšší než v lednu minulého roku,“ uvedla firma.
Z hlediska objemu prodaného piva byly v uplynulém roce nejsilnějšími značkami Černá Hora a Rychtář, které objem prodejů zvedly o 40 %. Značka Lobkowicz zaznamenala v roce 2017 nárůst prodejů v obchodech o 45 %. Menšími značkami v portfoliu Pivovarů Lobkowicz jsou značky Klášter a Platan, které také zvedly objemy prodejů.
Prodeje Pivovarů Lobkowicz, v hektolitrech
1. pololetí 2016 | 1. pololetí 2017 | 2. pololetí 2016 | 2. pololetí 2017 | |
Celkový objem | 350.171 | 339.713 | 350.547 | 386.240 |
Prodej tuzemsko | 288.566 | 285.969 | 296.616 | 326.407 |
Export | 61.605 | 53.744 | 53.931 | 59.832 |
Zdroj: Pivovary Lobkowicz
Lobkowicz patří čínské skupině CEFC China. Právě do Číny a na další asijské trhy chystá česká pivovarnická grupa posílit v letošním roce export. „Čínský trh a další asijské země jsou pro nás velkou výzvou s obrovským potenciálem. V následujícím období očekáváme výrazné navýšení objemu piva exportovaného do Číny. Maximálně využijeme zázemí a partnerství CEFC China pro vybudování silné pozice na čínském trhu. Jsme v pokročilé fázi procesu založení joint-venture se silným čínským partnerem, která bude zajišťovat naše obchodní aktivity na tamním trhu,“ sdělila Marcela Hrdá, výkonná viceprezidentka v mateřské CEFC Group (Europe) Company.
Export má zesílit rovněž do zemí Visegrádu. Značka Lobkowicz je nově od loňského podzimu k dostání ve velkých prodejních sítích v Maďarsku a Polsku. Letos chce kromě domácího Česka posílit také na Slovensku. „Nově začneme vyvážet pivo do Bulharska, Rumunska a Řecka a jednáme s významným maloobchodním řetězcem na ruském trhu. Značky Lobkowicz a Platan na italský trh. Naplno se také projeví kontrakty uzavřené vloni se zákazníky v Polsku a Maďarsku,“ přiblížil generální ředitel pivovarů Kamil Špendla.
Pro své značky Lobkowicz a Platan také plánuje skupina rozšíření distribuce v českých řetězcích. Pivovar rovněž hodlá posílit společnou marketingovou podporu produktů a do obchodů přidá řady Speciálů Lobkowicz.
Skupina loni změnila management, generálním ředitelem se stal Špendla a řízení skupiny z pozice předsedkyně dozorčí rady se ujala za CEFC Hrdá. „Cílem změny řízení a nové strategie je rozvoj celé skupiny s důrazem na vaření tradičního českého piva s použitím původních receptur a těch nejkvalitnějších surovin. Takové pivo vracíme na stůl zákazníků a současně se chceme výrazně etablovat na zahraničních trzích,“ uvedla. Podle Hrdé se bude pivovar v letošním roce i do budoucna investičně zaměřovat na nové technologie, navyšování kapacit a na zmíněný rozvoj exportu na čínský a asijský trh.
Loni v březnu investovala skupina přes 100 milionů Kč do plechovkové linky v pivovaru Protivín. „Přizpůsobujeme se trendu, kdy podíl piva prodaného v plechovkách na českém i světovém trhu neustále roste. Na zahraničních trzích je tento podíl dokonce mnohem vyšší než v Česku. V současné době jsou z našich značek v plechovkách v prodeji piva Lobkowicz, Platan a Rychtář. V roce 2018 toto portfolio rozšíříme o další naše značky,“ řekl generální ředitel Špendla.