Pozor: jitřní newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat pouze v pondělí.

Plakát 53. Varů odráží nostalgii po celuloidu

Vizuál letošního filmového festivalu si hraje s trojkou a pětkou, odkazuje i na 35 mm film.

Výtvarník Aleš Najbrt a prezident festivalu Jiří Bartoška na dnešní tiskové konferenci. Foto: ČTK/Kamaryt Michal

Výtvarník Aleš Najbrt a prezident festivalu Jiří Bartoška na dnešní tiskové konferenci. Foto: ČTK/Kamaryt Michal

Navzdory odřeknutí dlouholetého generálního partnera ČEZ proběhne 53. ročník mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech “v rozsahu a kvalitě, na které jste zvyklí”, přislíbil na dnešní tiskové konferenci Jiří Bartoška, prezident festivalu. Jeho tým sice kvůli krátkému času pozici generálního partnera akce neobsadil, v kategorii hlavních partnerů nicméně svůj příspěvek oproti loňsku navýšil loňský nováček z oblasti e-commerce Mall.cz (ze skupiny firem Daniela Křetínského) i distributor energií a podporovatel českého filmu Innogy, nově přibyl investor do průmyslových nemovitostí Accolade (v čele se spolumajitelem Milanem Kratinou), zůstává mobilní operátor Vodafone. Kromě nich jsou hlavními partnery město Karlovy Vary, Karlovarský kraj a také stát. Ten prostřednictvím ministerstva kultury posílá festivalu 30 milionů Kč. Celkový rozpočet se podle Bartošky pohybuje kolem 140 milionů.

V kategorii řadových partnerů od loňska zůstávají UniCredit, Unipetrol a KKCG, vrací se tabáková firma Philip Morris ČR, přibyla společnost EP Industries, investiční fondy Czech Fund a Sokolovská uhelná. Přepravce DHL povýšil mezi partnery, naopak Pivovary Lobkowicz přešly z pozice hlavního partnera na řadového partnera. Na pozici “oficiálního drinku” střídá vodku Finlandia, která měla u Thermalu stan loni, karlovarská Becherovka, svůj stan nazvala Bechcer Zone. Oficiálním vozem bude opět BMW, kávou festivalu je Nespresso, nápojem Karlovarská Korunní, šampaňským Moët & Chandon. Na dalších pět let, tedy do roku 2022, podepsala hlavní mediální partnerství s festivalem veřejnoprávní Česká televize. Label Bigg Boss otevřou v Lázních I po dobu festivalu hudební klub Kaiser 53. Sponzoruje ho Philip Morris.

Vizuální styl festivalu opět vytvořilo Studio Najbrt, konkrétně plakát je dílem designéra Marka Pistory. Podle majitele studia Aleše Najbrta se po ročnících s fotografickými plakáty vrací vizuál k jednoduché grafice. Odrážet má nostalgii po celuloidu, po 35 milimetrovém filmu. Trojka a pětka také odkazují na 53. ročník. A z 35 milimetrového filmu se bude promítat letošní úvodní snímek Lásky jedné plavovlásky, v rámci pocty nedávno zesnulému režiséru Miloši Formanovi. Úvodní koncert před Thermalem pak bude patřit melodiím z Formanových filmů. Cenu prezidenta festivalu letos převezme Jaromír Hanzlík, přičemž se bude promítat snímek Bloudění z roku 1965, v němž hrál jako osmnáctiletý. Letošní Vary představí i novou znělku, s hercem Casey Affleckem a tradičně v režii Ivana Zachariáše.

Plakát 53. ročníku filmového festivalu v Karlových Varech

Plakát 53. ročníku filmového festivalu v Karlových Varech – černobílá verze

Plakát 53. ročníku filmového festivalu v Karlových Varech

Plakát 53. ročníku filmového festivalu v Karlových Varech – barevná verze