Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary letos proběhne od pátku 30. června do soboty 8. července. Půjde už o 57. ročník kulturní akce.
Dnes ji na tiskové konferenci představila pořadatelská firma Film Servis Festival Karlovy Vary, spoluvlastněná skupinou Rockaway a v čele s prezidentem festivalu Jiřím Bartoškou a uměleckým ředitelem Karlem Ochem. Prezident festivalu letos ve Varech ocení herečku Danielu Kolářovou, jako pocta Kolářové bude uveden film Kulový blesk. Och avizoval fokus na tvorbu japonského režiséra Jasuzo Masumury a na nezávislou íránskou kinematografii.
V rámci tiskové konference bylo podepsáno nové memorandum o partnerství ministerstva kultury s akcí. To podle přítomného ministra kultury Martina Baxy (ODS) festivalu zajišťuje 35 milionů Kč ročně na další tři roky. „Považujeme karlovarský festival za klíčovou událost v oblasti filmu,“ podotkl Baxa. „Nejen pro milovníky filmu, ale i pro oblast filmového průmyslu,“ dodal. Akci vedle Karlovarského kraje a města Karlovy Vary jako hlavní partneři podpoří společnosti Allwyn, Innogy, Rohlik.cz a Vodafone. Mezi hlavními mediálními partnery je i zprostředkovatel venkovní reklamy BigBoard, většinový majitel Médiáře.

Ministr kultury Martin Baxa (ODS) a prezident festivalu Jiří Bartoška podepsali memorandum o spolupráci na další tři roky. Foto: Film Servis Festival Karlovy Vary
Podle šéfa Vodafonu Petra Dvořáka letos festival divákům přiblíží i internetová Vodafone TV. Rohlik.cz, který se jako partner přidal k festivalu loni, opět letos postaví ve Smetanových sadech svůj rodinný pavilon, jak novinářům řekl zakladatel a šéf Rohlíku Tomáš Čupr. Tradičně na Divadelním náměstí bude po dobu akce fungovat Dům České televize, dlouholetého mediálního partnera. „V dresu ČT prožiju už dvanáctý festival,“ podotkl Petr Dvořák, generální ředitel České televize. Ten měsíc před festivalem chce obhájit svůj dosavadní mandát šéfa televize, samozřejmě pokud v květnu postoupí mezi finalisty tendru.

Generální ředitel ČT Petr Dvořák. Foto: Film Servis Festival Karlovy Vary
„Partneři přibyli, z jednoho prostého důvodu: inflace činí, kolik činí, smlouvy jsou podepsány na tolik, na kolik jsou podepsány, a festival prodražuje,“ uvedl prezident festivalu Bartoška na dotaz Věry Míškové z deníku Právo, která si všimla právě vyššího počtu sponzorů akce. „Ceny jdou dramaticky nahoru, jen za hotel Pupp a Thermal jsme už loni zaplatili o miliony korun víc,“ doplnil výkonný ředitel festivalu Kryštof Mucha. Podle něj právě inflace donutila pořadatele zajistit víc peněz. „Od roku 2014 jsme partnerská plnění nenavyšovali,“ podotkl také Mucha.
Grafická tvář letošního festivalu je opět prací Studia Najbrt, konkrétně designérů Jakuba Spurného a Aleše Najbrta. Ti ke konceptu uvedli: „Po loňském ilustrovaném plakátu se vizuál 57. Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary skládá ze čtyř barevných čar rozehrávajících experimentální hru s čitelností a pohybem číslice 57. To nám umožní mnoho dalších statických i animovaných variací. Švihnutí bičem a začínáme!“

Plakát 57. ročníku Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary. Design: Studio Najbrt

Varianty vizuálu 57. ročníku Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary. Design: Studio Najbrt

Netflix zavádí poplatek za sdílení přístupu mimo domácnost, v Česku 79 Kč

Exnovináři žurnalistiku milují, přesto si odchod chválí

Mark BBDO hlásí za rok 14 nových lidí v týmu

Burda kupuje Extra Online Media, výrazně posílí na internetu
