Přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, a to hodnocení od nejpovolanějších - samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.
Reklamní katovna: pořadí za 9. týden 2020
- DDB Prague: Nádobí neřeš (68 %)
značka: McDelivery, klient: McDonald’s - Saatchi & Saatchi: Datová svoboda (56 %)
značka: T-Mobile, klient: T-Mobile Czech Republic - Chci VUT (51 %)
značka: VUT, klient: Vysoké učení technické v Brně - Fakta (50 %)
značka: Seznam Zprávy, klient: Seznam.cz
Isobar: Škoda Auto & IIHF World Junior Championship 2020 (50 %)
značka: Škoda, klient: Škoda Auto
S nabídkou hodnotit obesíláme přes 70 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 5 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po pěti bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.
1. Mekáč dováží, mýt netřeba (68 %)

McDonald’s: Nádobí neřeš (DDB Prague)

McDonald’s: Nádobí neřeš (DDB Prague)

McDonald’s: Nádobí neřeš (DDB Prague)
V době, kdy fast food McDonald’s zaváděl na českém trhu novou službu McDelivery, dostala pražská agentura DDB za úkol vytvořit zajímavou kreativu, aby se Česko o nové službě dozvědělo. „Náš nápad vychází ze silného insightu, že lidé neradi myjí nádobí. A právě špinavé nádobí se stalo hlavním prvkem kampaně. Ukázali jsme ikonické produkty McDonald’s v netradiční vizuální podobě,“ říká Gert Laubscher, kreativní ředitel DDB. Kampaň obsahuje tři vizuály se špinavým nádobím, které je složeno do podoby připomínající nejznámější produkty. Talíře naskládané na sebe vypadají jako Big Mac, miska s vidličkami nápadně připomíná hranolky v obalu z tvrdého papíru a sklenička se zmačkaným ubrouskem, lžičkou a odšťavňovačem zpodobňuje zmrzlinu McSundae. Kampaň běžela v únoru v tisku a na venkovních citylightech.
Skvělý insight, ještě lepší zpracování. Myslím, že není co dodat.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Vizuálně je to pěkný, po chvíli mi docvakne, co tím chtěli říct. Má to háček - lidi nechtějí umývat nádobí po doneseném jídle, které nádobí vyžaduje. Máte pocit, že indické jídlo si máte dát tak jako v restauraci. Ale McDonald’s? Copak oni mi tam u nich dají nějaké nádobí? Papír, krabička, pohár, támhle to vyhoď a tác nám vrať!
Vilém Rubeš
Nápad tam je, hezky nafoceno, nakonec i ze špinavého hrnce dostane člověk chuť.
Pavel Jechort
Zlaté časy reklamy. A nejen té české. Natolik povedené, že není třeba slov. Ani zde.
Ivan Peterka (Peppermint)
Vizuálně zajimavé, dalo by se říci až hluboké... Jen jestli ta hloubka není už moc hluboká, aby se v ní neztratil smysl.
Michal Šoller (Cognito)
2. T-Mobile tančí v rytmu Queen (56 %)
Mobilní operátor T-Mobile spustil marketingovou podporu svých neomezených datových tarifů. Ta navázala na loňské představení nové generace tarifů a na vánoční kampaň. „Spousta lidí ještě pořád o neomezených tarifech neví nebo se domnívá, že jsou nesmyslně drahé,“ uvedl Michal Podlucký, ředitel řízení segmentu rezidentních zákazníků T-Mobile. „V kampani chceme ukázat svobodu, kterou neomezená data přináší, a zároveň ujistit zákazníky, že si tarif v případě potřeby mohou znovu změnit.“ T-Mobile v kampani od Saatchi & Saatchi upozorní i na jednoduchost, s níž se neomezená data dají zapnout v aplikaci Můj T-Mobile a změnit datový objem každý měsíc. Kampaň se objeví v televizi, online i v prodejnách T-Mobile. Už podruhé T-Mobile využije formát rádiových spotů u podcastu Studio N listu Deník N.
Tohle by byla senzační reklama, kdyby... velmi podobnou reklamu neudělal před pár lety John Lewis (Home Insurance) - a ten byl zase nejspíš inspirován filmem Malá Miss Sunshine. Vidíme tedy téměř stejnou holčičku s culíky a brýlemi, dokonce i podobné prvky choreografie. Tvůrci dobře vybrali písničku, ale... vím, že běžný spotřebitel anglickou reklamu pravděpodobně nezná, ale stejně mi to přijde škoda.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Když nevíš jak dál, prdni tam holčičku. Když nemůže šišlat, dej jí brejle. NKP.
Vilém Rubeš
Chtě jsem být skeptik, ale ta holčička je prostě prďácká. Trochu se bojím, jaký produkt je pod tím schovaný, ale to není problém reklamy.
Pavel Jechort
Klient je určitě spokojen, že se konečně obléknul do růžového. Po drsných motorkářích, teplákovém tělocvikáři nebo elegantním Bondovi přichází Little Miss Sunshine. A přitom má v šuplíku určitě lepší příběhy.
Ivan Peterka (Peppermint)
Chytlavé, navíc je vidět, že se holčička kamery nebojí. Dávám vytancovaný palec nahoru.
Michal Šoller (Cognito)
3. VUT chci, žiju, mám (51 %)
Letošní náborová kampaň Vysokého učení technického v Brně nese motto Studium má smysl, které doplňují slogany Chci VUT, Žiju VUT a Mám VUT. Kampaň se zaměřuje nejen na uchazeče o studium, ale také na samotné studenty a následně i absolventy. VUT je bude provázet od vyplnění přihlášky do konce života. Téma cesty a putování za poznáním je vyjádřeno i v letošním hlavním videu kampaně. „Pohádkově pojaté video sleduje mladého Janka, kterého jeho otec vyšle do světa na zkušenou. Janek pilně studuje a na brněnské technice nejen že zkouší moderní technologie jako je 3D skenování obrazu nebo robotický barman, ale dokonce předběhne dobu sestrojením holografického pasteveckého psa. V roce 2025 se vrací zpět do svého rodiště, kde po otci přebírá hospodářství, nově ale významně technologicky vylepšené,“ popisují tvůrci v čele s režisérem Adamem Faikem. Ten natáčel v několika lokacích, včetně skanzenu v Rožnově pod Radhoštěm. V hlavní roli se vedle Jana Valeše představuje Cyril Drozda, který hrál rovněž exkomunikovaného duchovního v seriálu Most!
Tohle mě baví i po několikátém zhlédnutí. Kdybych byla mladší a talentovanější, nevím, nevím, jestli bych si VUT nezvolila raději než FSS!
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Buran sleze z rodného kopce, absolvuje v Brně - a vrátí se do skanzenu. Ne že dobude světa. Ovce pást! Já vám teda nevim, ale aspirativní to moc není.
Vilém Rubeš
Celkem zábavné, ani to netrpí na špatnou produkci. Na mě ale celkem dlouhé.
Pavel Jechort
Já jen doufám, že digitální virus český venkov nezasáhne tak dramaticky, jako v této pohádce. Ale líbí se mi, že se Janek nakonec vrátil domů. To je hezké. Vážně.
Ivan Peterka (Peppermint)
Myšlenka i vtip by se našel, ale je to dlouhé, že bych spíše zalezl do té postele, než z ní vyskočil. Pan Vadéér mě chytl víc.
Michal Šoller (Cognito)
4. Fakta, to jsou Seznam Zprávy (50 %)

Seznam.cz: Fakta

Seznam.cz: Fakta

Seznam.cz: Fakta
Zpravodajský web Seznam Zprávy propaguje nová marketingová kampaň nazvaná Fakta. Ve vizuálech poukazuje nejen na upravený vzhled webu, ale také na jeho objektivitu a důvěryhodnost, kterou podle průzkumu mateřského Seznamu vnímají čtenáři jako klíčovou. S kampaní na venkovních plochách se budou lidi setkávat převážně v Praze. Reklama se dál objeví ve vlastních médiích Seznamu - na internetu ve formě bannerů, na sociálních sítích, v rádiích Expres FM a Classic Praha, na Televizi Seznam nebo v tištěném deníku Právo, a to po celý únor. Na zpravodajském webu bude i speciální rubrika Fakta, která bude pokračovat i po skončení kampaně. Kampaň vznikla inhouse.
Celkem sympatický minimalismus. Trochu chladný, ale sympatický.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Ale jo. Funguje to. Studené, ale aspoň neukecané. Když to není s nějakým zajímavým údajem, je to horší, protože najednou je to jen tvrzení.
Vilém Rubeš
Hodně líbí. Pár slov, jednoduchý layout a co to udělá.
Pavel Jechort
To fakt stačí?
Ivan Peterka (Peppermint)
Mě ta růžová nějak nebere. Sorry.
Michal Šoller (Cognito)
5. Hokej ukázal virtuální škodovky (50 %)
Čeští diváci přímých přenosů z IIHF Mistrovství světa v ledním hokeji juniorů 2020 si mohli v rozích kluziště prohlédnout vozy Škoda Kamiq a Scala. Ty totiž z důvodu kolize licenčních podmínek na stadionu fyzicky stát nemohly. Přesto se za plexisklem, které odděluje diváky od hrací plochy na hokejových stadionech, objevily. Byly totiž do obrazu vloženy virtuálně, jako trojrozměrné modely. Nebylo tak nutné umístit vozy fyzicky na stadionech, čímž se ubírala místa pro diváky. Řešení využívající technologii augmentované reality využila kreativní agentura Isobar ve spolupráci s Českou televizí a dalšími partnery. Použila přitom 3D data automobilů, která vznikají už při vývoji nových modelů. Ta jsou natolik precizní v zobrazení detailů, že datová velikost neumožňuje jejich snadné zpracování v televizním prostředí. Isobar tak společně s 3D studiem Paranormal připravil zjednodušenou verzi virtuálních modelů a zároveň pro věrohodné zobrazení v rámci televizního přenosu nasimuloval chování světelných a pohybových podmínek product placementu na stadionu.
Povedené.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Když já nevím, co na tom hodnotit. To že dokážeme dát věci tam, kde fyzicky nejsou, to už se obecně ví. O posilování značky tím, že zatímco vepředu se hraje hokej, vzadu je za plexisklem auťák, mám své pochyby...
Vilém Rubeš
Vůbec nepochybuji, že si tahle technologie najde hafo zájemců.
Pavel Jechort
Hele líbí, matrix je nám zase o chlup blíže, jen doufám, že příště nenahradí i hráče.
Michal Šoller (Cognito)
Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.

Petr Dvořák: Dvanáct let v čele České televize byl prime time of my life
