O pozornost marketérů se uchází nová platforma Lafluence. Podobně jako konkurenční produkty Influx agentury Get Boost, NT Index od Tubrru a Newtonu či Leaders od Newcastu chce napomoci takzvanému influencer marketingu a propojit na poli reklamy zadavatele s lidmi vlivnými na sociálních sítích, jež mají zájem o komerční spolupráci a dosud je zastupovaly agentury.
Platforma Lafluence nabízí kontakty na bloggery, youtubery či instagramery, uvádí také sociodemografická data svých fanoušků. Podle nich firmám či agenturám doporučují influencera, a to na základě předem uvedených požadavků na produkt, který se má propagovat, představ o kampani a honoráře. Pokud se vybraným influencerům nabídka zamlouvá, sami navrhnou kampaň, kterou by pro firmu mohli realizovat. Online platforma dosud zahrnuje 400 lidí, kteří provedli už 70 kampaní, třeba pro značky Nivea, Henkel, Vodafone, Uber, DameJídlo, Calvin Klein, Reebok, Lush, Rohlík.cz či Bubbleology. Uzavřené kampaně stojí v průměru 25.000 Kč, nejlevnější přitom stála 3.000, nejdražší pak 80.000 Kč.
Za vznikem Lafluence stojí Peter Varga, který pracoval v Googlu, později v obchodním týmu Socialbakers, v rozvozu jídla Foodpanda a v posledních dvou letech pak v Asii při budování mobilní aplikace HotelQuickly. Varga prostřednictvím firmy Insignis Bonum drží v Lafluence podíl 68,2 %. Po 10 % pak mají zakladatel e-shopu CZC.cz Josef Matějka se svým investorským fondem Nextech Ventures a startupové studio TopMonks, do něhož nedávno investoval zakladatel Mall.cz Ondřej Fryc (Matějka s Frycem se investičně sešli i ve vývojářském studiu DIVR Labs). Dalšími podílníky jsou Luděk Motyčka, Petr Sadílek (oba mají po 5,6 %) a Andrea Hurychová (0,6 %), všichni tří mají také pracovní zkušenost z Googlu, Motyčka je tam momentálně regionálním marketingovým manažerem pro střední a východní Evropu. Jako community manager v Lafluence dělá Kristýna Patyková.
„Založením Lafluence jsme reagovali na očekávaný boom influencer marketingu v Česku. Na západ od našich hranic se dávno stal nedílnou součástí marketingového mixu. Za poslední dva roky vzrostl zájem o tuto oblast desetinásobně. Lafluence má do tohoto mladého a dynamického odvětví vnést efektivitu,“ představuje si Peter Varga. „Význam influencer marketingu v poslední době vzrůstá. Zájmy influencera a jeho publika bývají podobné, kampaně se proto dají dobře cílit a lidé jim mnohem více důvěřují. Zároveň je v zájmu influencerů, aby nepropagovali produkt nebo službu, o kterou se jejich publikum nezajímá.“