Televize Prima změnila svůj bulvární web Prima Style na Lajk.cz, se zaměřením na youtuberskou scénu. Rebranding následuje poté, co na Prima Style v návštěvnosti vedly už ne celebrity, ale právě youtubeři. Nový web následuje zahraniční 9gag či Ladbible, cílí na mladé, řídí ho Milan Rozšafný.

Playtvák.cz chce při startu využít letního útlumu televizí

Chystaný videoweb vydavatelství Mafra má přinášet denně čtyři premiéry vlastních pořadů. Cílí na mladé a start i kampaň směřuje do období televizní low season, času repríz.

Michal Hanák v novém studiu televize Óčko. Foto: Vojta Herout

Michal Hanák v novém studiu televize Óčko. Foto: Vojta Herout

„Oslovit lidi, které zatím neoslovujeme, obsahem, který zatím neděláme“ plánuje mediální skupina Mafra v majetku Andreje Babiše. Médiáři to při úterním otevírání studií hudební televize Óčko řekl Michal Hanák, který je v představenstvu Mafry zodpovědný za digitální aktivity skupiny. Mluvil o chystaném webu Playtvák.cz, který odstartuje 21. června se sloganem Moře videí a má přinášet původní videoobsah pro mladé ve věku od 15 do 30 let. V plánu jsou čtyři premiéry denně, pořady pro web mají mít stopáž kolem dvou až pěti minut.

Start webu byl původně plánován na začátek května, nakonec začne s létem a v kampani využije doby, kdy v klasických televizích nastupují reprízy. „Chceme začít v období, kdy všechny televize jdou do takzvané low season, v níž není velké množství premiér. Chceme naopak komunikovat, že na léto dáme lidem premiérový obsah pro prázdninové období, a zároveň jim říci, že s tím vším videoobsahem se mohou rozjet k bazénům a do písečáků a zábavu konzumovat na telefonech a tabletech. Claim Playtváku bude znít Moře videí, začneme velkou akcí na pražské Náplavce 21. června, kdy začíná kalendářní léto,“ popsal Médiáři předseda představenstva Mafry Štěpán Košík.

O výši investice do nového projektu veřejně nemluví. Návratnost počítá do dvou tří let. Jako hlavní typ příjmu se nabízí videoreklama. „Prvotní úvaha je mít správně zacílený produkt, na správnou cílovou skupinu. Ve chvíli, kdy toto bude úspěšné, to, jakým způsobem zrealizujeme monetizaci, je z mého pohledu technikálie,“ podotkl šéf Mafry.

Štěpán Košík v rozhovoru s Ondřejem Austem z Médiáře, v novém studiu hudební televize Óčko. Tam se nový videoweb Mafry bude vyrábět. Foto: Vojta Herout

Štěpán Košík v rozhovoru s Ondřejem Austem z Médiáře, v novém studiu hudební televize Óčko. Tam se nový videoweb Mafry bude vyrábět. Foto: Vojta Herout

Na Playtváku by se měl každý den objevit sitcom Muž v hajzlu, glosy Jiřího Kohouta z Cirku La Putyka. V plánu jsou vlogy (videoblogy), na nichž se mají podílet snowboardistka Eva Samková, rapper Lipo či bloggerka Mama Lifestyle, a také týdenní formáty. Třeba Michal Suchánek a Richard Genzer, duo bavičů známé z televize Nova a Prima z pořadů Mr. GS či Partička, přijdou s novým cyklem Co by bylo, kdyby. Je to jejich další internetová série po Kalendáři Míši a Ríši na online televizi Stream.cz portálu Seznam.cz (tam Kalendář dosud nasbíral 48 milionů zhlédnutí). Připravuje se taky Pořad Luďka Staňka, o ostatních pořadech v televizi a na internetu, dál návodová videa (tutorialy) třeba o kosmetice, série o vaření (jedna o vaření pro děti v režii Petry Novotné z blogu Na talířek, druhá o přípravě jednoduchých pokrmů), zábavní publicistika například o cestování, animovaný seriál pro děti, animovaná talk show s tváří Vladimíra Menšíka, vycházející z videí umísťovaných dosud na YouTube či formát s názvem FBWTFLV stojí internetový performer Lukáš Vychopeň, který bude pravidelně představovat nejzajímavější události z Facebooku. Speciální obsah bude tvořit i skupina dalších youtuberů, mezi nimi Teri Blitzen nebo Johny Machette.

Projekt v Mafře vede Josef Koukolíček, který v minulosti řídil bulvární Super.cz, pak pracoval v PR televize Nova a následně přešel k vydavateli bulvárního Extra.cz. Za nový videoweb je zodpovědný Martin Ondráček, jenž v minulosti řídil zpravodajství televize Nova a naposledy byl ve vedení Radiožurnálu veřejnoprávního Českého rozhlasu. V týmu působí také Michal Wondreys, někdejší šéfdramaturg ČT1 nebo producent sitcomu Comeback televize Nova. Název Playtvák je dílem Jaroslava Sauera, činného v minulosti třeba ve vydavatelství Limemedia. Podle ředitele Košíka volbě názvu předcházela „složitá interní debata“.

O Playtváku ve zvuku

Jaké má Babišova Mafra plány s videem pro mladé. Jak chce Playtvák konkurovat Prima Play. S čím novým přicházejí Michal Suchánek a Richard Genzer. Jaký byl v mládí Lukáš Vychopeň. Kdo umí nejlíp mluvit o hudbě. Byla lepší otvíračka nového Óčka, nebo keynote Applu? O tom mluvíme v podcastu Médiáře, poslechněte si.