“Zabíjet značky je dobré,” pravil v pátek na Marketing Festivalu Mark Ritson mimo jiné. Než bude možné jeho přednášku zakoupit na webu akce, doporučujeme jeho vystoupení z března a z října 2018 či z léta 2017 – v něčem stejná, v něčem podrobnější – i jeho starší pohled na sociální sítě.

Plus na VKV je dvakrát poslouchanější než Zet

V denní poslechovosti celoplošných rádií dál vede Impuls, Evropa 2 se dostala na druhé místo před sesterskou Frekvenci 1. Čtvrtý je Radiožurnál. Ukazuje to čerstvý Radioprojekt.

Rozšíření na analogové kmitočty VKV stanici mluveného slova Český rozhlas Plus pomohlo. Od minulého měření poslechovosti v předchozím kvartálu nabral opět několik tisícovek nových posluchačů, téměř o pětinu víc. Meziročně činí růst skoro třetinu. Aktuálně jich je 33.000. Jeho rival, soukromá stanice Zet francouzského koncernu Lagardere se naopak dál propadá a s 16.000 posluchačů nedosahuje ani poloviny publika Plusu.

Plus je však jedinou stanicí, z jejíchž výsledku může mít vedení veřejnoprávního Českého rozhlasu radost. Radiožurnál zaznamenal meziročně mírný pokles, Dvojka a Junior stagnují, Vltava se propadla o pětinu, Wave, Jazz a D-dur o desítky procent.

Nejposlouchanější celoplošnou stanicí v Česku zůstává Impuls firmy Londa Andreje Babiše, její publikum však kleslo pod milion. Druhá Evropa 2 těsně přeskočila Frekvenci 1. Prvenství mezi regionálními rádii upevnil Blaník skupiny Media Bohemia, který poskočil skoro o desetinu na 631.000 posluchačů.

Poslechovost rádií v 2. pololetí 2015