Plzeňský Prazdroj, jednička na českém pivním trhu, měl za fiskální rok od dubna 2016 do března 2017 tržby téměř 16 miliard Kč, což je meziročně o 1,1 miliard Kč a 8 % víc. Zisk zvýšil meziročně o 30 % na 4,8 miliard Kč. Celkové prodeje do Česka a zahraničí byly za toto období podle Jitky Němečkové, tiskové mluvčí Prazdroje, ve výši 11 milionů hektolitrů, celková výroba stoupla o 5,7 %.
„Tento růst je dán zejména úspěšným zaměřením se na prémiová piva, která se těší stále větší oblibě lidí v Česku i v zahraničí, roste tak jejich domácí prodej i export. Kromě ležáku Pilsner Urquell výrazně vzrostl zájem také o Velkopopovického Kozla 11 nebo Radegast Ryze hořkou 12 a roste i Gambrinus Plná 12,“ řekla Retailku Němečková. Prazdroj během loňského roku prošel zásadní změnou vlastníka, od koncernu SabMiller ho převzal japonský koncern Asahi.
Do většího navýšení objemu výroby Plzeňský Prazdroj v letošním roce masivně investuje, 280 milionů Kč putovalo na nové tanky, které mají zvednou výrobní kapacitu o třetinu. Zvětšením výroby, jejíž prostory mají být dokončeny v květnu, chce pivovar reagovat zejména na poptávku po pivu na asijských trzích.
Staropramen, dvojka trhu, za rok 2016 také zvedl tržby. Tuzemská trojka Heineken zveřejní své výsledky na konci března. V roce 2016 prodal 2,3 milionu hektolitrů piva, z toho na domácí trh šlo 1,7 milionu hektolitrů.