Praha hostila dvě konference o sociálních sítích: ve středu LinkedIn Summit, ve čtvrtek Instameet.

PNS dokončila akvizici Mediaservisu, v čele Novák

Petr Novák, šéf První novinové služby a nově i Mediaservisu

Petr Novák, šéf První novinové služby a nově i Mediaservisu

Čtyři přední tuzemská vydavatelství tisku rozšířila svou pozici na poli distribuce. Největší tuzemský distributor tisku První novinová společnost (PNS) dnes podepsal smlouvy o koupi alternativního poštovního operátora Mediaservis. Hlavními akcionáři PNS jsou Vltava Labe Media (35 %) skupiny Penta, Czech News Center (27 %) v čele s Danielem Křetínským, Mafra (26,3 %), kterou premiér za ANO Andrej Babiš spolu s mateřským Agrofertem vložil do svěřenského fondu, a Bauer Media (11,2 %) německé matky. Jednatelem Mediaservisu byl jmenován předseda představenstva PNS Petr Novák. Završil se tak akviziční proces, který trval několik měsíců, antimonopolní úřad transakci schválil počátkem léta. Mediaservis byl dosud součástí slovenské skupiny Cromwell, která je na Slovensku největším alternativním poštovním operátorem. Cenu transakce se obě strany rozhodly nezveřejňovat.

PNS a Mediaservis od začátku letoška spolupracují na distribuci denního tisku do schránek předplatitelů. Ten byl zpočátku nezvládnutý, mnoho předplacených novin se svým abonentům nedostávalo včas nebo vůbec. Od nynějšího spojení si obě firmy nicméně slibují využití synergií, přičemž jako první se podle nich nabízí rozšíření doručování o další předplacené tituly. „Je to pro nás logický krok. PNS prostřednictvím spolupráce s Mediaservisem vstoupila na trh s předplaceným tiskem. Akvizice Mediaservisu nám umožní věnovat se s větší intenzitou zlepšení fungování projektu distribuce předplatného deníků,“ věří Novák.

Už od září navíc PNS zajišťuje dopravu adresných zásilek, tedy dopisů doručovaných Mediaservisem, do vybraných předávacích míst v celé republice. Připravuje se také stěhování provozů Mediaservisu do společných prostor s PNS.

PNS uvádí, že denně se v rámci předplatného do schránek doručuje v průměru 200.000 deníků. PNS zajišťuje rozvoz předplacených novin z tiskáren do zhruba 3.100 míst, kde si je přebírají doručovatelé Mediaservisu a následně je roznášejí do schránek. Situace v oblasti doručování předplatného je podle Nováka po problémech na začátku roku v současné době „stabilizovaná“, roznášku novin zajišťuje každý den 3.800 doručovatelů a systém funguje bez větších obtíží. Samotný Mediaservis doručuje adresné a neadresné zásilky, například reklamní letáky. Pro tuto činnost zaměstnává téměř 10.000 doručovatelů.