PNS klesly výnosy o 3 %, prodej novin neroste

Kvůli předplatnému deníků vzniká dceřinka PNS Press. PNS pokračuje v revitalizaci trafik.

  • ČTK
  • 07. 06. 2018 09:30

Největšímu tuzemskému distributorovi tisku, První novinové společnosti (PNS), klesly v roce 2017 konsolidované provozní výnosy o 3 % na 2,89 miliardy Kč. Firma v roce 2017 vykázala konsolidovaný zisk před zdaněním 32,5 milionu Kč. Loňský hospodářský výsledek ovlivnil prodej distribučního centra v Brně. Po očištění od tohoto vlivu činil konsolidovaný zisk před zdaněním 57,6 milionu Kč a v porovnání s rokem 2016 a po očištění stoupl o 5,5 %. Společnost o tom informovala po středeční valné hromadě, která schválila výsledky jejího hospodaření a rozhodla o tom, že za loňský rok nevyplatí dividendu.

“Přestože se společnosti daří navyšovat ostatní zdroje příjmů – například z prodeje doplňkového zboží -, rozhodující pro celkový trend obratu společnosti zůstává i nadále pokračující negativní trend prodeje tisku. Ten s menšími odchylkami dlouhodobě klesá zhruba o 8 % ročně,” uvedl předseda představenstva PNS Petr Novák.

Z provozního pohledu byla v roce 2017 dokončena centralizace zpracování remitendy ze všech moravských závodů do provozu Olomouc, což umožnilo následný zmíněný prodej centra v Brně. Nyní se firma intenzivně věnuje projektu distribuce předplatného deníků, které se vydavatelé rozhodli převést kvůli zdražení této služby Českou poštou do PNS. Pro tyto účely byla založena dceřiná společnost PNS Press. “Pokračovat budeme letos i v revitalizaci vlastních prodejen tisku, přičemž plánujeme revitalizovat více než 40 prodejních míst. Současně počítáme se zřízením nových provozoven formou franšízy,” dodal Novák.

PNS v těchto týdnech kupuje firmu konkurenční Mediaservis. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže začal transakci posuzovat, rozhodnout by měl do konce června. Obě společnosti spolupracují od začátku letošního roku na distribuci denního tisku do schránek předplatitelů.

PNS od více než 450 dodavatelů zajišťuje dodávky tisku, elektronických médií a doplňkového zboží do 17.000 prodejních míst po celé republice. Firma existuje od roku 1992 a jejími akcionáři jsou vydavatelské domy. Hlavními akcionáři jsou Vltava Labe Media (35 %), Czech News Center (27,02 %), Mafra (26,27 %) a Bauer Media (11,24 %).