Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

Po ČT a Nově ztišuje reklamy také televize Barrandov, chce se vyhnout novému zákonu

Soukromá televize Barrandov je další stanicí, která před přijetím pochybného zákona o ztišení reklam na úroveň ostatních pořadů volí samoregulační krok a hlasitost spotů sama ztlumuje. Následuje tak Českou televizi a Novu.

„Jsem přesvědčena o nutnosti samoregulace. Je to vhodnější řešení, než nastavení pravidel změnami legislativy. Také TV Barrandov se podílí na tvorbě jednotné metodiky a k procesu samoregulace se připojujeme,“ prohlásila generální ředitelka TV Barrandov Janka Vozárová. Její slova citoval poslanec TOP 09 Václav Kubata, donedávna člen sněmovního volebního výboru, orgánu, který má v gesci mediální problematiku.

„Problémem hlasitosti reklam se už nyní zabývá Evropská vysílací unie (EBU) jako evropský orgán sjednocující standardy. Česká televize i televize Barrandov jsou členy EBU a pro hlasitost používají metodiku organizace,“ uvádí Kubata.

Prohlašuje přitom, že Barrandov ztlumuje reklamy v reakci na jeho výzvu. Kubata je jedním z poslanců, kteří sepsali krátkou novelu zákona, již ovšem asociace tuzemských televizí hodnotí jako v praxi neproveditelnou. Teď se ale od návrhu distancuje a vyzývá k samoregulaci.

„I já jsem návrh zákona podepsal, ale nepovažuji za šťastné drobit mediální legislativu a nechat obě komory parlamentu, tedy téměř tři sta zákonodárců dlouhé měsíce řešit takovéto dílčí, i když smysluplné úpravy,“ prohlásil dnes v tiskové zprávě.

Kubata volební výbor opustil nedávno, aby uvolnil místo pro spolustraníka, končícího ministra kultury Jiřího Bessera.