Nejnavštěvovanější tuzemský portál Seznam.cz se po několika letech připomene široké, nejen internetové veřejnosti rozsáhlou kampaní. Startuje pozítří, ve středu 12. ledna a její hlavní součástí bude televizní spot na hlavních českých stanicích.
[nggallery id=21]
Hlavním cílem kampaně Seznamu je prohloubit vztah se stávajícími uživateli a poukázat na rozsah služeb Seznam.cz. „Již několik let komunikace Seznam.cz nezaznamenala zásadnější změny,“ potvrdila za portál Veronika Rozumková. „Chceme uživatelům pomoci uvědomit si, kolik mají důvodů jít na Seznam.cz a jaké stěžejní služby portál nabízí,“ doplnil Martin Šámal, senior brand manažer Seznam.cz.
Uvedení nové komunikace, která si dává za cíl měnit a posouvat vnímání značky Seznam.cz u uživatelů, podpoří i změna sloganu. Změna, která nastává poprvé v historii Seznam.cz, spočívá v nahrazení slova „neznám“ za „hledám“. Registrace nového sloganu „Najdu tam, co hledám“, která proběhla již na jaře roku 2010, vycházela z logiky celkového vývoje, kterým prošel internet a portál samotný od doby, kdy byl vymyšlen slogan původní.
„Internet byl tehdy neznámým prostředím a tomu také odpovídal slogan Seznam … najdu tam, co neznám. Nyní už je ale internet pro většinu lidí něčím, bez čeho by se neobešli. Stal se pro nás zdrojem všeho, co zrovna hledáme. Změna sloganu je proto jen reakce na internet současné doby,“ vysvětluje Pavel Zima, generální ředitel Seznam.cz.
Zesílení komunikačních aktivit zároveň nastává krátce poté, co se Seznam rozloučil se svou dlouholetou mluvčí Ritou Gabrielovou, někdejší reportérkou televize Nova, která v uplynulých pěti letech odpovídala za „mediální obraz“ portálu. Na její místo nastoupila jako PR specialistka Veronika Rozumková, rovněž z Novy, konkrétně jejího tiskového oddělení.
Reklamní klání Google vs. Seznam
Seznam rovněž zesiluje sebepropagaci poté, co jeho americký rival Google představil na českém trhu lokalizovaný prohlížeč Chrome. Využil k tomu vánočního období, kdy jsou reklamní plochy po nejsilnějším inzertním období roku prázdnější, tedy zpravidla i levnější. Kromě dvou verzí televizního spotu pro Chrome využil i polepy ve vagónech pražského metra či velké plochy na budovách v metropoli.
Seznam se přitom chlubí, že je u tuzemských uživatelů lépe zapsaný. Z průzkumu společnosti Factum Invenio provedeného minulý měsíc podle něj vyplývá, že „znalost a užívání portálu Seznam.cz je v pozici proti globálním portálům v celosvětovém měřítku unikátní“. Seznam.cz údajně zná 100 % dotazovaných, využívá ho 87 %. Nejčastěji ho používá 49 % uživatelů internetu v ČR. Podíl uživatelů internetu, kteří mají jako domovskou stránku nastaven Seznam.cz, je 63 %.
Svéráznějším průzkumem toho, jak oba soupeře vidí internetová populace, je i popularita facebookové stránky Seznam - najdu tam co neznám. Google - najdu tam co hledám. Google v tomto případě favorizuje skoro 17 tisíc lidí, kterým se stránka „líbí“.