V únoru vydáme desetiročenku, tištěný speciál Médiáře. Bude chtít svůj výtisk? Napište si o něj.

Po „polské“ reklamě T-Mobilu mizí i diskuse o ní

Agentura Saatchi & Saatchi odstranila z Facebooku svůj výpad proti Polákům.

Jakub Žáček v reklamě T-Mobilu

Jakub Žáček v reklamě T-Mobilu

Reklamní agentura Saatchi & Saatchi se v pátek večer omluvila za to, jak popuzeně téhož dne reagovala na odstranění své „polské“ reklamy pro T-Mobile, a následně svůj příspěvek smazala z Facebooku. Ten mezitím dosáhl více než sta sdílení, nyní už ale není k dispozici. Upozornil na to mimo jiné Dušan Šimonovič, který zachoval digitální otisk příspěvku i celé diskuse; k nalezení jsou také její pokračování.

Ty, kdo reagovali, nejvíc v textu ředitele agentury Tomáše Löbela a kreativního ředitele Ondřeje Hübla popudil závěr „našim milým polským přátelům: všímejte si raději, jakou sůl sypete do potravin, které vyrábíte pro nás, než našich reklam, které nejsou určeny pro vás“. „Naším cílem samozřejmě nebylo vzbudit nenávist mezi oběma národy,“ začali přitom. „Nejsme velká korporátní firma, která by potřebovala v této situaci krizovou komunikaci. Jsme středně velká reklamní agentura, která se postavila za svůj produkt a za svého klienta,“ reagoval v diskusi na výtky Löbel.

Spot z vánoční kampaně T-Mobilu, s postavou polského šmelináře v podání Jakuba Žáčka, vydržel v éteru čtyři dny. Mobilní operátor ho ve čtvrtek stáhl poté, co si na údajně urážlivé stereotypní zobrazení zástupce svého národa dopisem firmě stěžovala polská velvyslankyně.