Počet plateb přes tuzemský platební systém PayU se ve fiskálním roce končícím letos v březnu zvýšil o 450 % na 1,25 milionu, což představuje transakce v hodnotě 660 milionů Kč. Firma to uvedla v tiskové zprávě. Češi podle Asociace pro elektronickou komerci loni utratili za zboží a služby na internetu kolem 52 miliard Kč, což představuje meziroční nárůst o 15 %.
„Za mimořádným nárůstem v uplynulém hospodářském roce stojí především prolomení počáteční nedůvěry trochu konzervativního českého prostředí elektronického obchodu. Internetové obchody si začínají uvědomovat, že široká nabídka platebních metod včetně rychlých online plateb může pro ně znamenat vítanou konkurenční výhodu,“ uvedl ředitel PayU ČR Gabriel Kalapoš.
PayU měla na konci března téměř 900 smluv s internetovými obchodníky. To představuje kolem pěti procent z jejich celkového počtu. Platební brána PayU umožňuje zákazníkům výběr až z deseti platebních metod. Mezi nimi jsou rychlé online převody předních českých bank a zpracování plateb nejběžněji používanými platebními kartami VISA a MasterCard.