Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

Počet zadavatelů na tematických televizích v září vzrostl meziročně o 20 %

V ceníkových cenách (bez odečtení slev) Atmedia zprostředkovala letos v září inzerci za 59 milionů Kč.

Zájem zadavatelů o inzerci na malých televizích roste rychleji, než celkový zájem o reklamu v televizi. Chlubí se tím společnost Atmedia, která prodává reklamní prostor 21 kabelových a satelitních stanic, včetně hudebního Óčka či dětského kanálu Disney.

Atmedia u malých televizí zaznamenala letos v září o 20 % inzerentů víc, než loni v týž měsíc. Celkově do televize přibylo v Česku jen 5 % zadavatelů oproti loňsku.

„Tržby vzrostly ve stejném období - září 2011 versus září 2010 - o více než 40 %,“ doplnil na dotaz Médiáře Petr Majerik, generální ředitel Atmedia ČR. V ceníkových cenách (bez odečtení slev) tak Atmedia zprostředkovala v září inzerci za 59 milionů Kč.

Ze srovnání je rovněž patrné, že z těch, kteří dávají reklamu do televize, jich pro inzerci využívá malé televize zhruba polovina.

Srovnání počtu zadavatelů v září 2010 a září 2011
období září 2010 září 2011 trend
celkem TV zadavatelů 236 241 + 5 %
zadavatelé Atmedia 97 116 + 20 %
tržby (nezveřejněno) 58 847 457 Kč + 40 %
Zdroj: ATO – Mediaresearch, 1. 9. – 30 .9. 2010/2011, cílová skupina 15-54

„Dynamický nárůst počtu zadavatelů potvrzuje, že tematické televizní stanice patří spolu s internetem k jediným dvěma mediatypům, u nichž rostou výdaje do reklamy i v období krize,“ míní Majerik.

V Česku, kde Atmedia působí od roku 2008, nyní zastupuje stanice Disney Channel, Minimax, AXN, Animax, MusicBox, Óčko, CS Film, Spektrum Home, DoQ, Film+, Fishing & Hunting Channel, MGM, TV Paprika, Spektrum, Sport 1, Sport 2, Sport 5, Universal Channel, Zone Romantica, Meteo TV a National Geographic Channel.