Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Podívejte se: pražský dopravní podnik spouští kampaň ke změnám v MHD

Prohlédněte si plakáty, které se mají dnes objevit v metropoli.

Vizualizace

Vizualizace kampaně: jak budou plakáty vypadat na zastávkách

Hlavní město Praha, Dopravní podnik hlavního města Prahy a ROPID (Regionální organizátor pražské integrované dopravy) startuje měsíční kampaň, kterou chce vysvětlit rozsáhlé změny v pražské MHD, které započnou 1. září. Komunikační strategii vytvořila agentura Cream Prague, konkrétně copywriter David Brada a art directorka Babeta Ondrová.

Kampaň, jejíž celkové náklady činí necelých 5 milionů Kč, bude oficiálně představena (dnes). Skládá se z polepů vozů tramvají a autobusů, trojnožek v metru, spotů a hlášení v metru, inzerce v deníků, vkladů mapy do deníků, internetové prezentace, brožur, informační stránky na Facebooku, která kampaň představí, a dalších nosičů. Důležitým prvkem má být infolinka, na níž se bude možné první zářijový týden dovolat od 5 hodin ráno.

Kampaň začala 20. srpna (nejdřív na Facebooku, od úterý lze na webu dopravního podniku vyhledávat nová spojení fungující po 1. září, ve středu se v městě objeví další materiály), skončit má 21. září. Jejím cílem je seznámit cestující s novými trasami linek a zorientovat je v novém systému dopravy. Během podzimu hodlá ROPID sledovat vývoj dopravy, provést jeho průzkum a výsledky zveřejnit nejpozději začátkem příštího roku.

Dosavadní odezva, třeba v diskusních fórech zpravodajských webů či na sociálních sítích, prozrazuje obavy i rozčarování řady cestujících z chystaných změn. Na pražských zastávkách se včera objevily protestní plakáty reagující na výrazné změny některých spojů.

Linku 16 ukradneme

Repro: facebook.com via Vítězslav Novák

Méně spojů

Repro: facebook.com

„Úvodní titulek má sebrat překvapeným, zmateným nebo naštvaným cestujícím větu z úst, říct ji za ně, aby je dovedl k tomu podstatnému - faktům o novém uspořádání metropolitní dopravy,“ vysvětluje autor kampaně David Brada.

Informační kampaň DPP ke změnám v pražské dopravě od agentury Cream Prague

Informační kampaň DPP ke změnám v pražské dopravě od agentury Cream Prague

Informační kampaň DPP ke změnám v pražské dopravě od agentury Cream Prague

Celé to změnili

Sloučili linky

Linka 6

Linka 12

Linka 19

Linka 19

Poznámka: Na kampani pracuje pro agenturu Cream i sloupkař Médiáře Marek Prchal, díky tomu jsme získali možnost ukázat vizuály přednostně.