Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Podnikatel Berka prodal regionální studia RTA

RTA vysílá na společných frekvencích s televizí Prima, ta ale toto uspořádání hodlá letos ukončit.

Mediální podnikatel Jaroslav Berka v uplynulých týdnech prodal studia Regionální televizní agentury (RTA) v několika regionech republiky. Podle informací Médiáře mají nově patřit skupině PPF.

„Je fakt, že jsem RTA prodal. Ovšem nabyvatel si vyhradil právo oznámit svou identitu sám,“ řekl dnes Berka na dotaz Médiáře. Na otázku, zda je kupcem PPF, odvětil: „Bez komentáře.“

„Skupina PPF nekupuje Regionální televizní agenturu,“ reagoval na dotaz Médiáře mluvčí PPF Alexej Bechtin.

Podle informací Médiáře byla předmětem koupě studia vysílající pro Ostravu, Brno, Zlín či Hradec Králové a Pardubice.

RTA v analogovém éteru vysílala na společných frekvencích s televizí Prima, to trvá i v digitální síti 2, kde mají regiony momentálně dvacet minut kolem sedmé ranní a před šestou večerní. Prima ale včera oznámila, že toto uspořádání ke konci roku zruší využitím své nové licence na kanál Prima family.

Kde vysílají studia Regionální televizní agentury Jaroslava Berky. Repro: rta.cz

Kde vysílají studia Regionální televizní agentury Jaroslava Berky. Repro: rta.cz

RTA byla jedním ze šesti televizních projektů, které v počátcích televizní digitalizace dostaly přechodnou licenci garantovanou zákonem. Tzv. kompenzační licenci na vlastní digitální program však RTA nedávno vrátila, nevyužila ji, vysílat nezačala.

Platnost licence by tak jako tak vypršela tento měsíc, kdy se proces televizní digitalizace završí, pak se trh otevře prakticky všem, kdo budou chtít vysílat - licence budou nárokové, rada pro vysílání je bude udělovat hned po splnění nezbytných formalit.

Součástí transakce údajně není Berkův televizní projekt digitální stanice TV7 ani jeho další aktivita, server Česká média.

Pokud by se nakonec potvrdila informace o vstupu PPF do televizních studií, nebyla by to první aktivita skupiny na poli regionálních médií. V minulosti investovala do projektu hyperlokálních týdeníků a webů Naše adresa, v srpnu 2010 jej ale opustila.