Veřejnoprávní Český rozhlas zastavil spolupráci se Štěpánem Kotrbou, svým dosavadním externím analytikem, někdejším členem Rady Českého rozhlasu. Důvodem je incident z královéhradeckého nedělního sjezdu ČSSD. Vyjádření rozhlasu i Kotrby přináší Echo24.cz, incident popisuje Respekt.

„Pohoda, co sálá z kampaně RC Coly, je luxusní“

U reklamních katů vítězí WMC Grey s „pomalou reklamou“ na Royal Crown Colu. Uspěl i Triad Advertising s olympiky v čele s Martinou Sáblíkovou. Naopak Suchej únor propadl.

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 6. týden 2018

  1. WMC Grey: Southern slow since 1905 (48 %)
    značka: Royal Crown Cola, klient: Kofola ČeskoSlovensko
  2. Triad Advertising: Každé zlato má svůj příběh (39 %)
    značka, klient: Pilsner Urquel
  3. Kaspen/Jung von Matt: Nejlepší čas je teď (33 %)
    značka, klient: Moneta Money Bank
  4. Outbreak: (Ne)všední básníci (23 %)
    značka:Milka, klient: Mondelez International
  5. Suchej únor (19 %)
    značka, klient: Liga otevřených mužů

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotili 4 kati. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. „Pomalá kampaň“ na limonádu (48 %)

Kofola ve spolupráci s WMC Grey spustila kampaň na značku kolových limonád Royal Crown Cola. Součástí jsou televizní a online spoty, rozhlasové i venkovní formáty. Celá kampaň se nese v duchu pomalosti a je zastřešena sloganem Southern slow since 1905. Televizní spoty i vizuály vrací spotřebitele na počátek dvacátého století do města Columbus ve státě Georgia, USA a snaží se vyzdvihnout podstatu kraje a období, které bylo plné gentlemanů a zalité jižanským sluncem.  

„Naším záměrem bylo vytvořit značku s unikátním zážitkem. Chtěli jsme, aby zákazníci podlehli klidnému jižanskému tempu, sedli si do křesla, nohy vyložili na stůl a klobouk posunuli pěkně do čela, protože Royal Crown Cola pochází ze svérázného kraje, typického svou pohostinností a zdvořilostí, z kraje, kde dny jsou horké, víra pevná, čaj sladký a věty dlouhé,“ uvedla senior brand manager Lucia Tarbajovská. Samotný rebranding globální značky Royal Crown Cola startuje právě v Česku a na Slovensku a má velkou šanci být adaptován i na další trhy.

Jeeee toooo straaaaašněěěěě poooomaaaaléééééé, a tííííím páááádem i troooochuuuuu nuuuuudnéééééééé… spojení s jižanským stylem života nicméně funguje hezky a nyní u mám k RC Cole příjemnou asociaci – dřív se mi vybavilo jen to, že je to levná náhražka Coca-Coly.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Tohle vůbec není blbý. Kola pro dospělý dává smysl. Jižanský gentlemanství je určitě pro spoustu lidí cool…. Jenom kdyby ten člověk mluvil fakt pomalu, ne sekaně.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Pan holič vypadá jako by ho v bitvě u Verdunu zasáhl šrapnel do hlavy. Přežil, vrátil se zpátky k řemeslu, ale je trochu pomalej. „Southern Slow“ má pro mě jediného reprezentanta, a tím je Southern Comfort a spot Beach.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Pohoda, čo z toho sála, je luxusná. Som tam, na juhu Ameriky, kedysi dávno. Sedím na terase, ovievam sa klobúkom a trávim vyprážané kuracie stehná. Ovlažím si pery ľadovo vychladeným mokom. Utieram z čela pot plátenou vreckovkou. Podľa polohy slnka na oblohe odhadujem, že nás čaká ešte tak päť-šesť hodín roboty. Zaháňam klobúkom stádo múch, čo sa mi lepí na prepotenú košeľu. Posadím si ho na hlavu a vyrážam do poľa. Zhlboka sa nadýchnem, precvičím si krk a popraskám kĺby na prstoch. Cukrová trstina všade naokolo. Čaká ma aspoň hodina mrskania bičom do hordy robošov. A… budem… ich… mrskať… dosť… pomaly… Ale to nie ja, to tie reklamy! Nemôžem za to, že tak dobre pracujú s atmosférou. Držím palce do globálu.
Tomáš Hrábek (Symbio)

2. Pivovar ve spojení s olympioniky (39 %)

Pilsner Urquell navazuje na svoji dlouhodobou spolupráci s českým olympijským týmem. V integrované kampani ukazuje, že za každým úspěchem najdeme zajímavý příběh. Přestože jsou příběhy sportovců odlišné, spojují je důležité hodnoty. Tuto myšlenku nese hlavní spot od Triad Advertising s Martinou Sáblíkovou i doprovodná kampaň s dalšími olympioniky na www.bezfrazi.cz. Spot se bude vysílat v několika verzích v televizi a online. Vznikl ve spolupráci s produkcí Nomad Films a režíroval ho Roland Wranik, který už se značkou spolupracoval.

Kampaň nestojí jen na videopříběhu, Pilsner Urquell navázal navíc exkluzivní spolupráci s internetovým serverem bezfrazi.cz, kde vyšly upřímné zpovědi několika českých olympioniků. „Nechtěli jsme lidem nabídnout pouze reklamní spot, chtěli jsme životy sportovců podat takové, jaké doopravdy jsou. Upřímně. Proto jsme naše sportovce nechali říkat to, co mají opravdu na srdci,“ uvedl Rado Jankovič, creative strategist z Triad Advertising. Tyto příběhy doplní komunikace v rádiu a na Spotify, Facebooku, Youtube, bannerová kampaň a branding vybraných online serverů.

Dobrá práce, hezká kamera. Ale ruku na srdce: Kolik jsme už viděli podobných spotů? O odhodlání, píli a vytrvalosti? O běhání v lese s detailem na pařez? O tom, že za vším je nějaký příběh? Tento bohužel moc originální není.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Nedávno jsem někde vykládal, jak by reklamě prospělo míň geniálních nápadů a víc řemesla. Tohle je případ, kdy by úplně malilinkej nápadíček nebyl ke škodě. Ale pijákům Plzně se hruď češstvím nadme. A to je hlavní.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Příběh Sáblíkové je o něčem jiným než o tom, že na sobě maká v posilovně. Tohle je popis toho, co Martina dělá během dne. Když chcete mluvit o příběhu, ponořte se hlouběji a nezůstávejte na povrchu. Tak teď ale k lepší stránce spotu. Někde v polovině jsou tam asi tři záběry, které jako by vypadly z Game of Thrones. Perfektní. Atmosféra spotu je výborná. A proto Sáblice tento týden vítězí.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Malý český Under Armour, ale po vazektómii. Kým dôjde k rewindu, stihne človek trikrát zaspať. Ale že by to vykúpilo generické cvičenie sprevádzané nudnými heslami o vytrvalosti, to sa povedať nedá. Pokúšať sa dookola o pátos už nestačí.
Tomáš Hrábek (Symbio)

3. Moneta opět sází na kocoura (33 %)

Moneta Money Bank připravila pro rok 2018 nový styl marketingové komunikace. V reklamních sděleních bude se sloganem Nejlepší čas je teď zdůrazňovat roli spolehlivého finančního partnera. Tváří banky nadále zůstává kocour. První kampaň v novém stylu běží od 1. února a představuje spotřebitelský úvěr Expres půjčka s důrazem na lepší úrok. Lidé se s kampaní setkají na Primě, v kině, na internetu včetně sociálních sítí, v pritové inzerci a také ve více než 200 pobočkách banky po celém Česku například na digitálních displejích.

Kampaň vznikla ve spolupráci s kreativní agenturou Kaspen/Jung von Matt, spot režíroval Tomáš Řehořek. Novinkou v marketingové komunikaci Moneta Money Bank je také postupný konec tištěných reklamních materiálů ve všech pobočkách ve prospěch digitálních nosičů a komunikačních kanálů.

Důstojné pokračování zvířecí kampaně. Celkem příjemně se na to kouká.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Tak už víme, že jeden Bartoška stojí stejně jako pět koček… Jsem rád, že kocour vybral smrtící zatáčku se souloží za gaučem, zbavil se Bartošky a začal mluvit o nabídce Monety. To mi tenhle týden úplně stačí.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Prostě je to ten starý kocour. Žádný posun nevidím. Nepřišly nové postavy. Ten kocour pelichá a potřeboval by úplně novej kožich.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Vraj kocúr zostáva. Neostal, v každej reklame je to úplne iný charakter a ja už neviem, čo je zač. Jeho mrzutá verzia, ktorú štvalo, že páníček má super banku, mi chýba. Tá bola chytrá. Toto je zameniteľný bankový štandard, kde sa hovorí o všetkom, len nie o tom, o čom to skutočne je, pretože to by ľudia samozrejme nezvládli.
Tomáš Hrábek (Symbio)

4. Básníci s Milkou vyznávají lásku (24 %)

Značka čokolády Milka prezentuje své valentýnské produkty doprovodnou kampaní s názvem Řekni to Milkou – (Ne)všední básníci. Ručně psané verše a vyznání lásky na sociálních sítích propagují známé osobnosti, například hudebníci z kapely Slza či slovenský moderátor Dušan „Šorty“ Berka. Připojí se i další ambasadoři zastupující různá povolání – například surfařka Tereza Olivová, chemik Václav Bystrianský či učitel Matthew Burt. Kampaň poběží primárně na sociálních sítích, kromě toho v obchodech zákazníci za nákup pralinek Milka obdrží medailonek ve tvaru srdíčka. 

Přípravu a realizaci celé kampaně mají na starosti agentury Outbreak a PR. Konektor. Outbreak stojí za kreativním konceptem, tvorbou videa, vizuálů a ideou kampaně. PR.Konektor zajišťuje PR servis a strategické plánování včetně zapojení ambasadorů a celebrit. Digitální komunikaci zastřešuje Dark Side, nákup médií Carat.

Poezii mám ráda a neuráží mě ani tato v podání Milky. Je to něžné a milé – tak akorát.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Původně jsem se chtěl porochnit v tý větě o ponožkách, ale „Dýchám vzduch plný večerních příslibů“ mě umlčelo. Dal bych sem gif, ale ty máme zakázaný.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Dneska jsem v metru viděl vizuál a leknutím jsem vystoupil už o stanici dřív, než jsem chtěl. A ti básníci? Tohle by mohlo být zajímavější. Žádné verše mně v hlavě nezůstaly.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Vhodné pre ľudí, ktorým je nepríjemné strkať si prsty do krku, ale potrebujú sa vyblejt.
Tomáš Hrábek (Symbio)

5. V únoru nepij, říká kampaň (18%)

Liga otevřených mužů společně s klinikou adiktologie a Státním zdravotním ústavem v nové kampani vybízí k měsíční abstinenci, letos už pošesté. Kampaň běží primárně na Facebooku, druhou část tvoří „earned media“ a třetí web, jehož cílem je primárně fundraising na další kampaň. 

Kampaň vytvořila interně Liga otevřených mužů spolu s dobrovolníky. Za kampaní stojí studenti oboru Multimédia v ekonomické praxi z Vysoké školy ekonomické pod supervizí agentury Wunderman. S distribucí tiskových materiálů pomohla agentura Aspen, konzultaci poskytla i Bard PR.

Líbí se mi myšlenka kampaně. Alkoholu my Češi pijeme opravdu moc a omezit pití by bylo pro mnohé z nás klíčem k vyřešení spousty problémů. Kampaň však sráží poněkud slabší, nezajímavá exekuce. Taková až suchá, no.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Já vám nevim. Mě tadyty výzvy „dokažme si, že nejsme úplný alkáči“, nebavěj. Tahle kampaň z toho ten pel popírání problému prostě nesetřela, neřekla mi jaksi vůbec nic.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Na to, že je to vytvořeno studenty, tak je to úplně fajn. Proč ne. Jdu večer na pivo, což ale znamená, že mně kampaň neposkytla argumenty, proč bych měl sušit.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Ako cvičenie prvákov na žurnalistike by to na zápočet stačilo. Tesne.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.