Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

„Pojď mi hop“ T-Mobilu nejvirálnější českou reklamou loni na YouTube

Které propagační spoty čeští uživatelé YouTube loni nejvíc sdíleli

Pojď mi hop Lukáše Pavláska má přes 2 miliony zhlédnutí

Pojď mi hop Lukáše Pavláska má přes 2 miliony zhlédnutí

Sérií skokanských spotů s režisérem Jakubem Kohákem a herci Vojtěchem Kotkem a Lukášem Pavláskem a také předchozí série těchto tvůrců s motorkáři a skokany obsadila tuzemská pobočka telekomunikačního operátora T-Mobile prvních deset míst žebříčku nejsdílenějších propagačních klipů na videoserveru YouTube. Nejvíc zaujal spot Pojď mi hop.

„Čechy baví nadhled a schopnost udělat si ze sebe legraci. Reklamy, které umí kromě prodejních argumentů také pobavit, překvapit nebo dojmout, jsou oblíbenější jak v počtu zhlédnutí, tak podle kvality hodnocení diváků. Často bodují i známé osobnosti, ale zdaleka neplatí, že celebritu stačí jen ukázat, od známých osobností se očekává pobavení o to víc,“ shrnuje Božena Řežábová, manažerka pro mediální řešení a YouTube z Googlu.

Nejvirálnější reklamy za rok 2012 na YouTube

  1. T-Mobile: Skokani: Pojď mi hop
  2. T-Mobile: Motorkáři: Srážka s prasetem
  3. T-Mobile: Vojta Kotek a tablety
  4. T-Mobile: Skokani: Zadar
  5. T-Mobile: Skokani: Zadarovy lyže
  6. T-Mobile: Making of s Vojtou Kotkem a Lukášem Pavláskem
  7. T-Mobile: Vojta Kotek a Komplet
  8. T-Mobile: Motorkáři: Kunolap
  9. T-Mobile: Vojta Kotek a chytré telefony
  10. T-Mobile: Motorkáři: Domino

Zdroj: Google Analytics

Přestože se zobrazení reklamních spotů v rámci YouTube nakupuje prostřednictvím online reklamy, jejich úspěšnost se dá měřit dalšími dvěma kritérii. Tím prvním je virální reakce a další sdílení spotu, druhým zase zhlédnutí spotu až do konce (toto měření umožňuje technologie True View, která počítá pouze od začátku do konce zhlédnuté spoty).

V současné době má virální charakter aktuální kampaň značky Magnesia, kde na jejím YouTube kanálu v duelu baví Tatiana Vilhelmová a Kryštof Hádek. Magnesia boduje humorem, výzvou diváků k akci (zapojení do hlasování) a také využitím spotů určených jen pro web. Za sedm dní kampaň získala kolem 700 tisíc zhlédnutí reklamního videa.

Kvalita spotu se také odráží na statisících zhlédnutí videa až do konce (YouTube umožňuje reklamu přeskočit). Žebříčku opět vládne T-Mobile a video s tablety.

Kanály značek s největším počtem zhlédnutí reklamních spotů až do konce za rok 2012 na YouTube (celkově za společnost)

  1. T-Mobile (série spotů posilovna, Motorkáři a Skokani)
  2. O2 (Předplacená O2 karta, Zimní EXTRA výhody a série O2 Guru)
  3. Google (Chrome: Trabant a Naše Klárka, série Život je hledání)
  4. Euronics (série produktových spotů)
  5. Vodafone CZ (Experti, Velikonoce a Férové tarify)
  6. V roce 2012 dosáhlo těchto pět značek svými spoty až na úroveň cca 25 milionů zhlédnutí.

Přestože se zobrazení reklamních spotů v rámci YouTube nakupuje prostřednictvím online reklamy, jejich úspěšnost se dá měřit dalšími dvěma kritérii. Tím prvním je virální reakce a další sdílení spotu, druhým zase zhlédnutí spotu až do konce (toto měření umožňuje technologie True View, která počítá pouze od začátku do konce zhlédnuté spoty).

T-Mobile a jeho kanál youtube.com/tmobilecz je podle těchto statistik s virální reklamou na internetu dlouhodobě velmi úspěšný a dokáže s ní pracovat. V roce 2012 reklamní videa T-Mobile průměrně dál sdílelo až sedm z deseti uživatelů. Celkově (za celé období) má jejich YouTube kanál se spoty 27 milionů zhlédnutí a jen loni s reklamami uživatelé strávili v přepočtu 15 let a 13 hodin.

Kromě počtu zhlédnutí a likeability T-Mobile sleduje i statistiky v rámci YouTube Analytics. Důležitou součástí vyhodnocování kampaní je i sledování komentářů a reakcí na dalších sociálních sítích. Podle statistik je u YouTube kanálu T-Mobile zřejmý i dynamický růst zhlédnutí z mobilních zařízení (dosahuje už 11 %).