Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

Policie plánuje od léta v Brně likvidovat nelegální billboardy

  • ČTK
  • 08. 05. 2013 19:24

Dopravní policie chce od léta začít likvidovat nelegální billboardy v Brně. Ve městě jsou jich podle hrubých odhadů stovky. Akci zahájí v Hradecké ulici, která tvoří výpadovku na trase Brno-Svitavy. Billboardy je to tam zamořeno, přičemž asi 80 % z nich je vylepeno načerno, řekl ČTK vedoucí jihomoravské dopravní policie Jindřich Rybka.

V Hradecké ulici jsou tři velká nákupní centra. Jde o tzv. Svitavskou radiálu. Denně jí projede nejméně 20.000 aut. Některé billboardy stojí na svahu těsně u silnice, což je zakázáno, protože i ten je součástí silničního tělesa.

U části reklamních ploch vůbec nebude možné dohledat majitele. Pokud se je podaří vypátrat, budou vyzváni k odstranění billboardů. Když to neudělají, policie nechá reklamy ve spolupráci se státní správou zlikvidovat. „Na Hradecké to bude pouze začátek,“ uvedl Rybka. O záměru již jednal s lidmi z dopravních odborů brněnského magistrátu a Jihomoravského kraje.

Policie chce po vyčištění Hradecké ulice dát majitelům billboardů amnestii. Poskytne jim čas, aby nelegální plochy sami odstranili, a ke zbytku si pořídili potřebná povolení. „Po ní už by se mělo postupovat nekompromisně. Billboardy zhoršují výhled řidičům, jejich technické parametry jsou často nevyhovující, hyzdí krajinu i města,“ dodal Rybka. Počítá s tím, že stejně se bude postupovat i na dalších místech jižní Moravy.

Vedoucí brněnského dopravního inspektorátu Roman Póč loni k problému uvedl, že majitelé billboardů často obcházejí zákon. Po instalaci pro ně získají povolení. Platí jen na tři roky. Po vypršení této lhůty ale povolení neprodlužují. Póč se domnívá, že tři čtvrtiny billboardů je ve městě nelegálně.