Český Institut politického marketingu vydal knihu Americké volby: nejdražší show světa. Ta má být první ucelenou publikací, která popisuje volební úspěch Donalda Trumpa z pohledu politického marketingu. Na téměř 500 stran ukazuje zákulisí jeho kampaně od strategií, přes záměrně nepadnoucí obleky Trumpa až po dopady sextingového skandálu z okolí Hillary Clintonové. Kniha je k dispozici v digitální verzi ke stažení zdarma na webových tránkách Nejdražší show světa.
„Kniha dekonstruuje kampaň na jednotlivé součástky, které dává do kontextu aktuálních událostí i výchozích pozic jednotlivých kandidátů. Není třeba ji číst postupně, a tak si v ní každý může rovnou najít tu část kampaně, která jej zajímá nejvíce. Od strategie kandidátů, popisu jednotlivých týmů, přes speechwriting, vystupování kandidátů v debatách až po digitální marketing, sociální sítě, roli médií a image kandidátů,“ prohlašuje editorka knihy Alžběta Králová, zakladatelka Institutu politického marketingu.
Ta podle svých slov sestavila speciální tým, který začal americké kampaně aktivně sledovat od podzimu 2015. „Naším cílem bylo seznámit české publikum s diametrálně odlišnou volební kulturou a nástroji politického marketingu, které se čím dál více promítají i do českého prostředí,“ doplňuje Králová.
Institut politického marketingu podle ní vznikl proto, aby kultivoval a profesionalizoval obor politického marketingu v Česku. Jeho deklarovaným cílem je vytyčovat hranice oboru, spojovat odborníky z branže a vzdělávat odbornou i laickou veřejnost. Kromě toho poskytuje poradenství v oblasti politického marketingu a politické komunikace a také přímo tvoří politické kampaně.