Sněmovna pátrá, kdo vynesl záznam z neveřejného říjnového semináře o České televizi, píšou Seznam Zprávy, v podezření jsou poslanci ANO. Záznam posléze ve dvou dílech na YouTube zveřejnil Luboš Xaver Veselý, externí moderátor Českého rozhlasu, zde první a zde druhý díl.

Političtí marketéři založili profesní spolek

Klub politické komunikace zatím sdružuje experty ODS, Piráti, KDU-ČSL, TOP 09 a STAN.

Karel Kreml. Foto: Lenka Hatašová

Předsedou profesního klubu je Karel Kreml. Foto: Lenka Hatašová

Profesionálové pracující v oblasti komunikace některých parlamentních stran založili spolek nazvaný Klub politické komunikace. „Cílem klubu je kultivovat obor politické komunikace, který má v našich končinách spoustu šrámů,“ prohlásil předseda klubu Karel Kreml, bývalý mluvčí Starostů a nezávislých, nynější majitel komunikační agentury Politinkers. „Prvním krokem je morální kodex našich členů, který už jsme vytvořili, dalším krokem bude debata na přednáškách se studenty a vyučujícími vysokých škol,“ přiblížil.

Místopředsedkyní klubu je volební manažerka TOP 09 Miriam Faltová. Členkou vedení je Karolína Sadílková, mluvčí Pirátů. Mezi zakládající členy patří interní nebo externí profesionálové, kteří pracují na komunikaci parlamentních stran. V tuto chvíli mají v klubu své zastoupení ODS, Piráti, KDU-ČSL, TOP 09 a STAN. Za ODS je v klubu zástupce tiskové mluvčí Václav Smolka, za KDU-ČSL mluvčí Denisa Morgensteinová. „Zástupci ČSSD už vyjádřili svůj zájem o členství, hnutí ANO na naši nabídku zatím nereagovalo,“ doplňuje mluvčí Pirátů.

„Obecně jsme pro tuto chvíli oslovili zástupce těch politických stran, jejichž konání je slučitelné s etickým kodexem klubu. Vzhledem ke vzdělávací a osvětové činnosti, které se nyní budeme věnovat, samozřejmě oslovíme a či budeme jednat o spolupráci i se zástupci univerzit či nezávislých expertů z oboru,“ uvedla také Karolína Sadílková.

Členství v klubu má být exkluzivní záležitostí. „Zájemci o členství musejí na základě našich stanov mít aspoň dva roky praxe nebo akademický titul z oborů politologie, marketingové komunikace, PR a jim podobných. Kromě toho musejí svou profesní historií naplňovat náš etický kodex, který mimo jiné klade důraz na práci s informacemi a vyznávání demokratických hodnot,“ říká místopředsedkyně Faltová.