Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Poprava nebude, omlouvám se, sledovanost klesá, bárka jde ke dnu

Eva Holubová strikes again. No dobře, dobře, tentokrát by to šlo.

Kačabou mne opruzuje přítel blízký, snad i rodinný, již asi týden. Televizi málokdy zapínám, takže jsem vůbec netušil, vo co komu de. Pak přispěchal i šéfredaktor a to jsem si již vyguglil, že jde opět o stálici našich sloupků i mého života, Osobní účet ERA Poštovní spořitelny.

Jako vždy jsem se zaradoval: „To bude poprava!“ Předchozí kampaň s Evou Holubovou nádherně popravil geniální Tomáš Hrivnák, jehož tento jeden článek vždy pročítám, když chci najít inspiraci a, ano, někdy i sílu, psát o české reklamě. Chci psát jako on. Už slyším nesouhlasné komentáře, nikoliv, piš jako ty! Nicméně věřím, že i sebegeniálnější autor má nějaký předobraz. Ostatně vrcholy, ke kterým se vztahujeme, nutně potřebujeme, abychom se mohli posouvat dál. Tedy alespoň já. Myslím, že Tomáš Hrivnák napsal svůj text lehkou rukou za pár minut, ale mně připravil dlouhé hodiny, ve kterých se snažím být jako on.

Poprava nebude. Znamená to, že sledovanost opět klesne, a mám pocit, že bych tento nekonečný cyklus myšlenek „poprava = větší share“ měl tímto ukončit, neboť jsem se přistihl, že mne nudí. Podívejme se, jak autoři pojali spot.

Opět se vracím ke své myšlence z minulého týdne, že pokud máte fajn nápad, nemusíte dělat psí kusy. Ani v hereckých výkonech, ani ve scénáři či postprodukci. Civilní herectví, zápletka, kterou si každý dokáže představit. Karavan je stejně jako skůtr věc, o které jsme snad všichni snili, ale málokdo se rozhodl si ji koupit. Zůstává jedním z věčných snů velkých kluků a holek. Už od dětství. Přináší krásu, objevy, tajemství. Mění běžnou scénku v magii rozzářených dětských očiček.

No a herci se tam snažili spíš tak nějak být, koexistovat. Podle mě to zabralo. Takže pointa „Když se známe, jednoduše vám půjčíme.“ funguje. Na rozdíl od předchozího kousku, Houbařů, které jsem nepochopil, a to jsem vytrénovaný četbou Whiteheada a Heideggera. A entita Kačaba může být tím virálem, bezpečným, milým, českým, na který může Poštovní spořitelna navázat řadu dalších aktivit po celý rok, počínaje merchandisingem a konče pozdravem na zákaznické lince. Seniorní práce. Příjemné.

Tomáši, napiš zase text, já budu zase malovat obrázky dlaní horkou od lásky.