
Portál Kudyznudy.cz státní agentury CzechTourism propaguje zajímavá místa Česka
I v roce 2020 se přes nepřízeň situace doma i ve světě z důvodu omezení způsobených pandemií covid-19 dařilo mírně navýšit návštěvnost cestovatelského portálu na podporu domácí turistiky Kudyznudy.cz. Ta celkově dosáhla téměř 19 milionů uživatelů, tedy o 800.000 víc než za rok 2019 a o dva miliony víc v porovnání s rokem 2018. Výkonnostní online kampaně realizované agenturou Magnas tvoří dle sezóny 10 až 15 % z celkového objemu a přivádějí tak dlouhodobě nové zájemce o domácí turistiku. I při poklesu organické návštěvnosti v minulém roce se díky nim podařilo realizovat mírný růst celkové návštěvnosti.
Cestovatelský portál Kudyznudy.cz je tak stěžejním nástrojem agentury CzechTourism na podporu domácího cestovního ruchu. Facebookový profil Kudy z nudy má aktuálně přes půl milionu fanoušků, profil na Instagramu více než 90.000 sledujících. Podle společného průzkumu společnosti Ipsos a agentury CzechTourism zná cestovatelský portál Kudy z nudy 87 % Čechů a každý druhý na něm hledá inspiraci, když plánuje dovolenou nebo výlet po Česku. Znalost i sledování portálu Kudy z nudy je ve srovnání s podobnými portály v Česku jednoznačně nejvyšší.

Celkový zásah reklamy
- Kampaně dosahují v průměru míru prokliku 14 %, pouze v březnu jsme zaznamenali i přes vysoký podíl zobrazení míru prokliku pouze 7 %, už v dubnu se zájem uživatelů vrátil do normálu.
- Kampaně, které běžely v období březen až listopad 2020, byly silně ovlivněny covidovou situací, což se projevilo i na výsledcích, kdy uživatelé v době lockdownu neprojevovali logicky až takový zájem o volnočasové aktivity.
- Zhruba polovinu času trvání kampaní nebylo možné využívat kampaně zaměřené na akce, které se často nekonaly nebo na akce, které probíhaly ve vnitřních prostorách, jež byly zcela uzavřeny.
- Mezi klíčové sledované konverze patří čas strávený na stránce 5 min+, počet prohlédnutých stránek 6+, případně rezervace aktivity.

Top 5 reklamních inzerátů podle míry prokliku
„Koronavirový rok prakticky zastavil konání akcí, které návštěvníci na Kudy z nudy pravidelně vyhledávali. Hlavní zájem se přesunul na tipy na zajímavé vycházky, výlety do přírody a volně přístupné památky. Návštěvnosti pomohla také kampaň #světovéČesko, během které redakce publikovala více než dvě stovky článků o místech v Česku, která se podobají světoznámým protějškům i platforma pro stahování lázeňských voucherů,“ hodnotí loňský rok Jan Herget, ředitel CzechTourismu. „Loňskou novinkou je vylepšená mobilní aplikace Kudy z nudy – Tipy na víkend, kterou dnes používá přes 50.000 Čechů. Naším cílem je jejich počet do konce letošního roku minimálně zdvojnásobit.“
„Na online kampaních a propagaci portálu Kudyznudy.cz z portfolia CzechTourism dlouhodobě spolupracujeme už několikátým rokem. I díky skvělé spolupráci s interním týmem klienta se nám společně daří rozvíjet návštěvnost i povědomí především mezi občany Česka. Zahraniční návštěvníky směřujeme především na portál VisitCzechRepublic.cz. Jsem rád, že v této nelehké době nejen pro segment travel industry můžeme našim občanům přinášet tipy a možnosti, jak trávit volný čas i přes všechna omezení s covidem spojená,“ komentuje kampaň Martin Šafra, managing partner agentury Magnas.
Text je placenou propagací agentury Magnas

Netflix zavádí poplatek za sdílení přístupu mimo domácnost, v Česku 79 Kč

Exnovináři žurnalistiku milují, přesto si odchod chválí

AMI Digital Index 2023: Češi tráví na sítích míň času než loni. Prudce přibývá dlouhých videí

Mark BBDO hlásí za rok 14 nových lidí v týmu

Shortlist ceny Lemur vede Svengali, za přínos PR bude oceněn Ladislav Kříž
