
Portál Kudyznudy.cz státní agentury CzechTourism propaguje zajímavá místa Česka
I v roce 2020 se přes nepřízeň situace doma i ve světě z důvodu omezení způsobených pandemií covid-19 dařilo mírně navýšit návštěvnost cestovatelského portálu na podporu domácí turistiky Kudyznudy.cz. Ta celkově dosáhla téměř 19 milionů uživatelů, tedy o 800.000 víc než za rok 2019 a o dva miliony víc v porovnání s rokem 2018. Výkonnostní online kampaně realizované agenturou Magnas tvoří dle sezóny 10 až 15 % z celkového objemu a přivádějí tak dlouhodobě nové zájemce o domácí turistiku. I při poklesu organické návštěvnosti v minulém roce se díky nim podařilo realizovat mírný růst celkové návštěvnosti.
Cestovatelský portál Kudyznudy.cz je tak stěžejním nástrojem agentury CzechTourism na podporu domácího cestovního ruchu. Facebookový profil Kudy z nudy má aktuálně přes půl milionu fanoušků, profil na Instagramu více než 90.000 sledujících. Podle společného průzkumu společnosti Ipsos a agentury CzechTourism zná cestovatelský portál Kudy z nudy 87 % Čechů a každý druhý na něm hledá inspiraci, když plánuje dovolenou nebo výlet po Česku. Znalost i sledování portálu Kudy z nudy je ve srovnání s podobnými portály v Česku jednoznačně nejvyšší.

Celkový zásah reklamy
- Kampaně dosahují v průměru míru prokliku 14 %, pouze v březnu jsme zaznamenali i přes vysoký podíl zobrazení míru prokliku pouze 7 %, už v dubnu se zájem uživatelů vrátil do normálu.
- Kampaně, které běžely v období březen až listopad 2020, byly silně ovlivněny covidovou situací, což se projevilo i na výsledcích, kdy uživatelé v době lockdownu neprojevovali logicky až takový zájem o volnočasové aktivity.
- Zhruba polovinu času trvání kampaní nebylo možné využívat kampaně zaměřené na akce, které se často nekonaly nebo na akce, které probíhaly ve vnitřních prostorách, jež byly zcela uzavřeny.
- Mezi klíčové sledované konverze patří čas strávený na stránce 5 min+, počet prohlédnutých stránek 6+, případně rezervace aktivity.

Top 5 reklamních inzerátů podle míry prokliku
„Koronavirový rok prakticky zastavil konání akcí, které návštěvníci na Kudy z nudy pravidelně vyhledávali. Hlavní zájem se přesunul na tipy na zajímavé vycházky, výlety do přírody a volně přístupné památky. Návštěvnosti pomohla také kampaň #světovéČesko, během které redakce publikovala více než dvě stovky článků o místech v Česku, která se podobají světoznámým protějškům i platforma pro stahování lázeňských voucherů,“ hodnotí loňský rok Jan Herget, ředitel CzechTourismu. „Loňskou novinkou je vylepšená mobilní aplikace Kudy z nudy – Tipy na víkend, kterou dnes používá přes 50.000 Čechů. Naším cílem je jejich počet do konce letošního roku minimálně zdvojnásobit.“
„Na online kampaních a propagaci portálu Kudyznudy.cz z portfolia CzechTourism dlouhodobě spolupracujeme už několikátým rokem. I díky skvělé spolupráci s interním týmem klienta se nám společně daří rozvíjet návštěvnost i povědomí především mezi občany Česka. Zahraniční návštěvníky směřujeme především na portál VisitCzechRepublic.cz. Jsem rád, že v této nelehké době nejen pro segment travel industry můžeme našim občanům přinášet tipy a možnosti, jak trávit volný čas i přes všechna omezení s covidem spojená,“ komentuje kampaň Martin Šafra, managing partner agentury Magnas.
Text je placenou propagací agentury Magnas

Robert Němec je nově Robert Le Veneur

Luděk Staněk přichází na Novu. Bude kreativním producentem komediálních seriálů

Kecy & politika odchází z Gazetista. CNC už podcastu nevyplácí peníze a tvrdí, že ho vlastní

Český úspěch v Cannes Lions: McCann a Hero & Outlaw mají stříbrného Lva za PR
