Poslanci dnes podpořili novelu zákona o pozemních komunikacích, podle které by měla zmizet do pěti let od českých silnic většina reklamních poutačů. Norma míří do hospodářského výboru a do výboru pro životní prostředí, které budou mít na její projednání měsíc místo obvyklých dvou.
Cílem omezení reklamy u silnic je zvýšit bezpečnost provozu. Do budoucna by mohli povolení na výstavbu reklamních zařízení získat pouze provozovatelé restaurací, benzinových čerpacích stanic, motelů a dalších zařízení, která bezprostředně souvisí se silničním provozem. Jejich poutače by ale musely být umístěny do vzdálenosti 200 metrů od provozovny.
Změna se nebude týkat poutačů v obecní a městské zástavbě, kde o jejich umístění rozhodují radnice.
Billboardy představují riziko pro řidiče zejména tím, že odvádějí jejich pozornost od řízení. Podle ministerstva jsou tyto reklamní poutače nebezpečné zejména v okolí rychlostních silnic. Sociální demokrat Josef Smýkal ale varoval v souvislosti s pětiletou dobou pro odstranění reklam před možnými arbitrážemi.