Seznam Zprávy se uvedly v nové podobě. Web chce posílit investigativu, sekci o byznysukomentáře. „V internetovém prostředí chceme být tím, čím bývaly ve zlaté éře tradiční, nezávislé noviny,“ prohlašuje šéfredaktor Jiří Kubík. V redakci dělá přes 70 lidí, včetně externistů. 

Poslanci schválili i výroční zprávy ČT za rok 2017

Poslanec ČSSD Petr Dolínek byl zpravodajem zpráv ČT za rok 2017. Foto: ČTK/Vondrouš Roman

Poslanec ČSSD Petr Dolínek byl zpravodajem zpráv ČT za rok 2017. Foto: ČTK/Vondrouš Roman

Poslanecká sněmovna vpodvečer schválila výroční zprávy o hospodaření a o činnosti České televize za rok 2017. Dopoledne přes plénum prošly i dlouho projednávané zprávy za předelšý rok 2016. Ve sněmovně leží ještě obě zprávy televize za loňský rok 2018. O nich bude příští týden v úterý jednat poslanecký volební výbor.

Pro předloňskou zprávu o činnosti hlasovalo 107 poslanců. Proti bylo 26 poslanců z řad SPD, KSČM a odpadlíci z hnutí Trikolóra a Jednotní - alternativa pro patrioty. Pro zprávu o hospodaření hlasoval tentýž počet poslanců, proti jich bylo 30, mezi nimi Pavel Juříček (ANO) a Jaroslav Foldyna (ČSSD), kteří nepodpořili ani zprávu o hospodaření za rok 2016.

„V diskuzi zaznívalo mnoho falešných argumentů a je pozitivní, že Sněmovna rozhodovala na základě faktů a zkresleným informacím nepodlehla,“ vítá schválení zpráv z obou zmíněných let tým generálního ředitele ČT Petra Dvořáka na Twitteru.

Poslanci debatovali o činnosti a hospodaření zvlášť, což vedlo k menším zmatkům. Jiří Valenta (KSČM) myslel, že se obě zprávy řeší stejně jako v případě těch za rok 2016 společně. Když na to byl během kritiky hospodaření ČT upozorněn, argumentoval provázaností obou témat. Valenta mimo jiné orodoval za zveřejňování platů pracovníků ČT. 

V poměrně krátké rozpravě se nejvíc pozornosti dostalo dětskému kanálu ČT Déčko, který kritizoval Jiří Kobza z SPD. Nazval ho „psychologickou promývačkou nejmenších dětí“, která děti podprahově ponouká, aby neplnily své povinnosti. Kanál naopak hájila třeba bývalá ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD) nebo zpravodaj tisku Petr Dolínek (ČSSD), který připomněl, že je Déčko evropsky nejoceňovanějším kanálem pro děti a mládež. Dolínek také řekl, že rok 2017 zejména v souvislosti se sněmovními volbami a vládní krizi náročný, když televize musela udržovat nestranný pohled na dění. Televize podle něho obstála a nesklouzla ke komentářům, které nemají ve veřejnoprávních médiích místo.

V případě zprávy o hospodaření za rok 2017 se nevedla prakticky žádná debata. Zpravodaj zprávy Patrik Nacher (ANO) připomněl, že auditní zpráva od Ernst & Young konstatovala „bez výhrad“. Zároveň se ohradil proti názorům, že jakákoliv kritika České televize je automaticky útokem na její nezávislosti: „To odmítám. Důkladné probírání zpráv nutně znamená také kritiku.“