Televize Prima změnila svůj bulvární web Prima Style na Lajk.cz, se zaměřením na youtuberskou scénu. Rebranding následuje poté, co na Prima Style v návštěvnosti vedly už ne celebrity, ale právě youtubeři. Nový web následuje zahraniční 9gag či Ladbible, cílí na mladé, řídí ho Milan Rozšafný.

Poslanec KSČM napadl ČT za pořad Historie.cs

Poslanci stále neschválili předloňskou výroční zprávu o hospodaření ČT. O odložení se postarala TOP 09, která si dnes dopoledne vyžádala přestávku na své jednání.

  • ČTK
  • 09. 04. 2015 16:35

Poslanecká sněmovna dnes před polednem nedokončila projednávání výroční zprávy o hospodaření České televize za rok 2013, přestože sněmovní mediální výbor navrhl její schválení. O odklad schvalování zprávy ČT se postarala TOP 09, která si vyžádala přestávku na své jednání. Odpoledne má sněmovna na programu interpelace.

Proti výroční zprávě televize se postavil komunistický poslanec Jiří Valenta, který si stěžoval mimo jiné na některá výběrová řízení na zakázky zadávané veřejnoprávní televizí. Obvinil též Českou televizi z neobjektivity jejího zpravodajství a také pořadu Historie.cs, konkrétní případy ale neuvedl.

Na to poukázala někdejší předsedkyně sněmovny Miroslava Němcová (ODS), podle níž pořad nemůže být neobjektivní jenom proto, že se v něm možná někdo z diskutujících dotkl komunistů za to, co napáchali před listopadem 1989. Předseda poslanců ODS Zbyněk Stanjura uvedl, že Valenta měl dost měsíců na to, aby své výhrady řešil v mediálním výboru.

Česká televize předloni skončila hospodaření vyrovnanými náklady i výnosy 6,78 miliardy Kč. Předseda Rady ČT Jaroslav Dědič už dřív uvedl, že se podařilo udržet investice do výroby. Připomněl vznik nových stanic Déčko a Art. Mezi faktory, které ovlivňují hospodaření, zmínil absenci reklamy, nemožnost odepisovat DPH a kurzová rizika.