Jako každý rok: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat jen v pondělí.

Poslechovost Plusu překročila sto tisíc lidí denně

Zájem posluchačů o veřejnoprávní stanici mluveného slova dál znatelně roste. Nejposlouchanějším českým celoplošným rádiem zůstává Impuls, regionálním Blaník.

O pětinu oproti minulému měřenému období a skoro o polovinu meziročně vzrostl zájem posluchačů o Český rozhlas Plus, veřejnoprávní stanici mluveného slova. Ta v uplynulém klouzavém pololetí dál rostla a dosáhla už 110.000 denních posluchačů. Její komerční konkurent Zet, stanice, kterou napůl vlastní a provozují přední komerční rozhlasové skupiny Active a Media Bohemia, skomírá s 9.000 posluchačů, přičemž tentokrát ji předstihla třeba i úzce hudebně zaměřená digitální stanice Český rozhlas Jazz. Ukazují to aktuální výsledky měření poslechovosti Radioprojekt. Podle nich nejposlouchanějším českým celoplošným rádiem zůstává Impuls, regionálním Blaník.

Poslechovost rádií

provozovatel stanice  4Q 2018-1Q 2019 2. pololetí 2018 meziročně 4Q 2017-1Q 2018 změna
Celoplošné stanice
Londa Rádio Impuls 1.036.000 1.051.000 -1 % 1.037.000 -
Český rozhlas Radiožurnál 882.000 899.000 -2 % 908.000 -3 %
Active Evropa 2 853.000 890.000 -4 % 886.000 -4 %
Active Frekvence 1 685.000 730.000 -6 % 795.000 -14 %
Český rozhlas Dvojka 326.000 288.000 13 % 301.000 8 %
Český rozhlas Plus  110.000 92.000 20 % 76.000 45 %
Český rozhlas Vltava 63.000 61.000 3 % 50.000 26 %
Český rozhlas Jazz 10.000 6.000 67 % 2.000 400 %
Active Zet 9.000 8.000 13 % 11.000 -18 %
Český rozhlas Wave 9.000 12.000 -25 % 7.000 29 %
Český rozhlas Junior  8.000 7.000 14 % 6.000 33 %
Český rozhlas D-dur 7.000 5.000 40 % 9.000 -22 %
Regionální stanice
Media Bohemia Blaník 586.000 558.000 5 % 575.000 2 %
Radio United Kiss 355.000 329.000 8 % 298.000 19 %
Radio United Beat 258.000 240.000 8 % 273.000 -5 %
Radio United Country 250.000 259.000 -3 % 210.000 19 %
Media Bohemia Fajn Radio 162.000 174.000 -7 % 119.000 36 %
Media Bohemia Hitrádio Orion 142.000 138.000 3 % 127.000 12 %
Media Bohemia Rock Rádio 126.000 116.000 9 % 113.000 12 %
Media Bohemia Hitrádio Černá hora 113.000 115.000 -2 % 75.000 51 %
Český rozhlas Český rozhlas Brno 103.000 94.000 10 % 115.000 -10 %
Michal Plachý Krokodýl 101.000 89.000 13 % 92.000 10 %
Radim Pařízek Čas 99.000 97.000 2 % 127.000 -22 %
Media Bohemia Hitrádio City 93,7 FM 95.000 99.000 -4 % 88.000 8 %
Media Bohemia Hitrádio Vysočina 73.000 64.000 14 % 73.000 -
Media Bohemia Rádio Helax 72.000 77.000 -6 % 80.000 -10 %
Media Bohemia Hitrádio FM Plus 67.000 69.000 -3 % 71.000 -6 %

Poslechovost včera. Od 1. 10. 2018 do 31. 3. 2019 bylo dotazováno 15.033 náhodně vybraných respondentů v celé ČR, od 12 do 79 let. Zdroj: Radioprojekt, SKMO, STEM/Mark, Median · 15. 5. 2019

Tržní podíly mediazastupitelství

mediazastupitelství / majitel podíl
Media Marketing Services* / Media Bohemia 30,8 %
Media Club / FTV Prima Holding 26,4 %
Český rozhlas / veřejnoprávní 22,9 %
Regie Radio Music* / Active 17,8 %
nezastupované 1,2 %
ostatní  0,9 %

* Media Marketing Services a Regie Radio Music společně tvoří Radiohouse, to má podíl celkem 48,5 %.
Od 1. 10. 2018 do 31. 3. 2019 bylo dotazováno 15.033 náhodně vybraných respondentů v celé ČR, od 12 do 79 let. Zdroj: Radioprojekt, SKMO, STEM/Mark, Median · 15. 5. 2019

Peněz do reklamy v rádiu přibylo o 2 %

Čisté investice do rozhlasové reklamy stouply v prvním letošním čtvrtletí na 298 milionů Kč, což je meziročně zhruba o 2 % víc. Nižší tempo růstu oproti předchozím kvartálům způsobil větší podíl březnových kampaní s přesahem do dubna, které se budou fakturovat až v druhém čtvrtletí. V dubnu proto provozovatelé rádií čekají dvojnásobné tempo růstu než loni, následně pak meziročně vyrovnaný květen.