
Studio postprodukce PFX
České postprodukční studio PFX otevírá svou slovenskou pobočku. Jejím spolumajitelem se stane Tibor Meliš, majitel bratislavského studia Kolektivfx - bude mít 30 %, majitelé PFX většinových 70 %. Společnost Kolektivfx v důsledku toho zanikne. V bratislavském studiu plánuje PFX rozšířit svou výrobní kapacitu zejména v oblasti vizuálních efektů pro filmové a televizní projekty. V Česku pro PFX už pracuje přes 160 lidí, na Slovensku studio plánuje mít zhruba do čtvrt roku 15 lidí a podle projektů případně tým ještě rozšiřovat. „Na Slovensku konečně vzniká zastoupení významného postprodukčního studia,“ těší se na budoucí spolupráci Meliš.

Tibor Meliš má bohaté zkušenosti jako VFX supervisor a compositor v českých i zahraničních studiích, podílel se například na seriálech Watchmen (HBO), Stranger Things (Netflix) nebo na filmu The Batman (DC Films). Studio Kolektivfx, které v roce 2020 založil, se během krátké doby stalo zavedeným hráčem na audiovizuálním trhu a podílelo se například na kompletní obrazové postprodukci pro filmy Martin a tajemství lesa (režie Petr Oukropec) nebo na nejnovějším filmu Terezy Nvotové Světlonoc.
„Otevření slovenské pobočky je pro nás logickým krokem. Poptávka po kvalitních postprodukčních službách stále roste, a i přes rychlý rozvoj nejsou naše kapacity v pražském studiu dostačující,“ uvádí spolumajitel PFX Jiří Mika. „O expanzi na Slovensko jsme usilovali už nějakou dobu – máme radost, že se nám tento krok podařilo zrealizovat právě s Tiborem, který v sobě spojuje bohatou expertízu v oblasti vizuálních efektů a zkušenosti s budováním vlastního úspěšného studia,“ doplňuje další ze spolumajitelů Tomáš Srovnal.

Jiří Mika

Tomáš Srovnal
Studio PFX bylo založeno v roce 2012 a od té doby dynamicky roste. V roce 2017 koupilo barrandovské studio Cinepost, o dva roky později pak převzalo holešovické studio Spoon. Českým i zahraniční klientům z oblasti filmu, reklamy a televize poskytuje komplexní škálu služeb – vizuální efekty, 3D animaci, colour grading i zvukovou postprodukci. Studio v posledních letech rozšířilo spolupráci s platformami videa na vyžádání (VOD) Netflix, HBO nebo Disney. Podílelo se na vizuálních efektech v seriálech Stranger Things, Lost in Space, Cracow Monsters a The Orville a v chystaném filmu o Marilyn Monroe Blonde. Dělalo kompletní obrazovou postprodukci a vizuální efekty snímku Zátopek nebo chystaného filmu Petra Jákla Jan Žižka. Studio je také aktivní na poli animace, aktuálně se jako koproducent podílí na čtyřech celovečerních filmech Diplodokus, Pyšná, Websterovi a Putování za velrybí písní.

Kaspen mění majitele. Agenturu kupuje Tomáš Kopečný, vlastník S5IVE

Pickey mění název na Forendors, s novým jménem pomohl Michal Pastier

Kreativu DDB povede Klára Palmer z McCannu, střídá Doru Pružincovou
