Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

Posvěceno: Kofola může převzít Ondrášovku a Karlovarskou korunní

Antimonopolní úřad oficiálně posvětil obří akvizici mezi nápojářskými firmami.

Úřad pro ochranu hospodářské (ÚOHS) svým středečním rozhodnutím povolil společnosti Kofola ČeskoSlovensko převzít kontrolu nad firmami Ondrášovka a Karlovarská korunní. Antimonopolní úřad zkoumal, jaké dopady bude mít spojení na relevantní trhy v oblasti výroby a velkoobchodního prodeje značkových nealkoholických nápojů a sirupů dodávaných na český trh, a to distribučních kanálů on-trade (gastro), tak off-trade (retail). Dospěl k závěru, že spojení nebude mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže a tedy že transakci lze povolit. Rozhodnutí tímto nabylo právní moci.

Smlouva o převzetí byla podepsána přesně čtvrt roku před schválením úřadem, v prosinci. Kofola touto akvizicí posílí svoji pozici na trhu minerálních a balených vod, zároveň ale vytvoří i protiváhu hlavnímu producentovi na tomto trhu, Mattoni 1873 (dřív Karlovarské minerální vody). „Transakce pomůže za současné situace udržet konkurenceschopnost a možnost dalšího rozvoje,“ komentovala to v prosinci Kofola.