Pavle Holcové, spolupracovnici zavražděného žurnalisty Jána Kuciaka, slovenští kriminalisté při osm hodin trvajícím výslechu zabavili mobil i s daty k dalším citlivým případům, jež s Kuciakem nesouvisejí, píše Sme. Novinářka odmítla poskytnout k mobilu kódy, policisté se je pokusí prolomit. „Enormní zájem měli na tom, abych jim řekla, co vím o slovenských podvodech na DPH a podnikání Mariána Kočnera. Když jsem jim odpověděla, že jsem se tím nezabývala a detaily k těmto případům nemám, nevěřili mi,“ řekla Holcová ČTK. Pak výslech popsala blíž. Český Nadační fond nezávislé žurnalistiky žádá, aby policie okamžitě telefon Holcové vrátila.

PPC Bee chce s českými e-shopy víc do zahraničí

Majitelé PPC Bee. Zleva: Pavel Vachek, Ondřej Bartas, Jirka Zajpt

Majitelé PPC Bee. Zleva: Pavel Vachek, Ondřej Bartas, Jirka Zajpt

Tři roky fungující český nástroj na automatizaci výkonnostních kampaní PPC Bee, který používají hlavní hráči české e-commerce jako Mall Group, Notino, Heureka nebo Zoot, expanduje do zahraničí. Desetičlenný tým sídlící na pražském Smíchově plánuje rozšířit portfolio zemí o další trhy a držet krok s expandujícími e-shopy. „PPC Bee mimo jiné pomáhá s rychlejší a snazší expanzí českých e-shopů na zahraniční trhy, čímž otevírají dveře na daný trh i pro nás. V současné době naši klienti inzerují skrze PPC Bee v 16 zemích, včetně USA, a to s využitím reklamních systému AdWords a Bing, které se využívají celosvětově,“ přiblížila strategii agentury ředitelka Hanka Habermannová.

PPC Bee zároveň investuje do rozvoje pokročilých funkcionalit. V průběhu druhého kvartálu chce klientům zpřístupnit nástroj PPC Tuner, který díky strojovému učení nastuduje klientova data a poté dokáže v generovaných klíčových slovech, reklamních textech a dalších elementech vyhledávat abnormality, jako jsou třeba nerelevance klíčových slov, příliš generická klíčová slova nebo klíčová slova, která neefektivně spotřebovávají klientův reklamní rozpočet. PPC Tuner na tyto abnormality uživatele upozorní a navrhne mu možné úpravy a vylepšení, aby šetřil rozpočet klienta a přinášel mu víc konverzí a tržeb,“ popsal PPC Tuneru jeho hlavní vývojář Petr Liška.

K březnu bylo v aplikaci PPC Bee registrováno více než 1.500 uživatelů v téměř 1.900 organizacích, kteří spravují celkem 24 milionů produktů s reklamní útratou na 13 milionů eur (zhruba 330 milionů Kč). Produkty klientů vykazují díky PPC Bee 91 milionů kliknutí a 10,5 milionu transakcí. PPC Bee vlastní Tomáš Novotný (45 %), Ondřej Bartas (25 %), Jiří Zajpt (15 %) a Pavel Vachek (15 %).