Investiční skupina PPF oznámila, že navýšila svůj podíl v německé mediální společnosti ProSiebenSat.1 Media z 9,1 na 10,1 %. „PPF rovněž zahájila komunikaci s ProSieben ohledně zastoupení akcionářů v dozorčí radě společnosti. PPF věří, že ProSieben zajistí spravedlivé zastoupení všech významných akcionářů v dozorčí radě,“ sdělila skupina. PPF, vlastněná rodinou předloni zemřelého Petra Kellnera, byla už od února s předchozím podílem 9,1 % druhým největším akcionářem ProSiebenSat.1.
„ProSiebenSat.1 Media je velká skupina působící v Německu, Rakousku a Švýcarsku. Stojí na třech pilířích – nejvýznamnější jsou televize, ale velkou roli hrají i seznamovací aplikace (překvapí vás, o jak velkou věc jde) a venture capital,“ tweetoval mluvčí PPF Leoš Rousek. „Místo peněz nabízejí startupům a dalším firmám masivní reklamní prostor, který mají,“ podotkl k investicím do nových projektů. „A proč je pro nás tahle investice důležitá? Jde o obor, který známe, na nových trzích. Ve společnostech, které mají potenciál dál růst. Vidíme v současnosti příležitosti v Evropě, tak si pro ně jdeme. A to ProSieben přesně splňuje,“ dodal.
Největším akcionářem ProSiebenSat.1 Media je společnost MFE italského mediálního magnáta a politika Silvia Berlusconiho, která měla v německé firmě podle posledních údajů podíl 29,9 %.
Jedním z největších akcionářů ProSieben býval mediální konglomerát Czech Media Invest v čele s Danielem Křetínským, od podzimu 2019. Na jaře 2020 podíl navýšil na 10 %, v roce 2021 se jej ovšem prakticky zbavil.