Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Důslednou komunikací lze zvýšit prodeje a získat obchodní kontakty

Na 14. setkání expertů PR Brunch s agenturou Pram Consulting byla řeč o customer journey.

Patrik Schober. Foto: Vojta Herout

Patrik Schober. Foto: Vojta Herout

V tradičním prostředí pražské kavárny Olive se ve čtvrtek 18. června konal čtrnáctý PR Brunch, který ve spolupráci s Mediářem tradičně uspořádala PR agentura Pram Consulting. Jeho hlavním tématem byla customer journey a o své zkušenosti se mimo jiné podělili Jitka Němečková z Plzeňského Prazdroje či Ondřej Krátký z přepravní společnosti Liftago.

Červnový PR Brunch navázal na lednové setkání, kdy se hovořilo o osobnostním PR. Účastníci tradiční diskuse si pochvalovali, že mírnější průběh koronavirové pandemie jim umožnil sejít se přímo a probrat tématiku související s customer journey bez pomocí moderních online technologií.

Patrik Schober. Foto: Vojta Herout

Patrik Schober. Foto: Vojta Herout

Na úvod si vzal slovo managing partner Pram Consulting Patrik Schober, který upozornil na dlouhou komunikační cestu při propagaci firemních produktů. Zákazník by měl ideálně dostat ke každému kroku v obchodním procesu speciální komunikaci, ve které získá povědomí o výrobku, koupí si ho, dobře si ho zapamatuje. Na konci celého cyklu by se měl spotřebitel stát ambasadorem značky ve svém okolí. „Důslednost komunikace přispívá k profitu daných společností, snažíme se našimi aktivitami především zvýšit prodeje našich klientů a získání nových obchodních kontaktů,“ řekl na PR Brunchi Patrik Schober s tím, že je výhodné využívat synergií napříč komunikačními kanály.

Leadership Lab novinkou

Schober seznámil účastníky PR Brunche s novinkou své agentury, kterou jsou školení Leadership Lab. Pram Consulting pořádá pro zájemce workshopy, na kterých je možné si vyzkoušet různé dovednosti potřebné pro opravdové lídry ve světě byznysu.

Během PR Brunche se hovořilo i o kampani pro společnost Dimension Data, která se dnes jmenuje NTT a je technologickým partnerem neslavnějšího cyklistického etapového závodu Tour de France. Agentura Pram Consulting v kampani dokázala na příkladu cyklistiky vysvětlit výhody internetu věcí (anglicky internet of things). NTT totiž sbírá při Tour de France data o cyklistech a dokáže na jejich základě předpovědět i výsledky jednotlivých etap. Výsledkem bylo v souladu s přáním Dimension Data zvýšení povědomí o Internetu věcí v souvislosti s chytrým poskytováním dat pro slavný cyklistický závod.

Aby měly komunikační kampaně pozitivní efekt na příjmy společností, je podle Schobera potřebné, aby v průběhu komunikace mimo jiné nešetřily na výdajích, připravily si seriál příběhů a měřily výsledky celého snažení.

Vyšší prodeje Gambrinusu, přeprava všeho, studentský hackathon

Jitka Němečková. Foto: Vojta Herout

Jitka Němečková. Foto: Vojta Herout

Manažerka korporátní komunikace Plzeňského Prazdroje Jitka Němečková popsala úspěšnou komunikaci značky Gambrinus. Díky ní se povedlo změnit vnímání veřejnosti na tuto značku. „Kvůli špatnému renomé jsme přestali podporovat vrcholový český fotbal, naopak jsme se zaměřili na nižší soutěže. Díky naší kampani proti používání PET lahví jsme přesvědčili zákazníky o tom, že lahvové nebo čepované pivo Gambrinus jsou plastem nenahraditelné. Výsledkem všeho našeho snažení je nárůst prodejů piva Gambrinus v loňském roce o sedm procent,“ řekla na PR Brunchi Němečková.

Ondřej Krátký. Foto: Vojta Herout

Ondřej Krátký. Foto: Vojta Herout

Dalším řečníkem byl spoluzakladatel a šéf přepravní služby Liftago Ondřej Krátký. Ten zdůraznil, že Liftago i kvůli Covidu dávno není pouze taxi přepravcem po Praze. Liftago funguje podle konceptu aukce řidičů, kteří si mohou vybrat, koho svezou. „My řidiče do zakázek nenutím. Náš koncept přitahuje nejlepší řidiče, což okamžitě ocení i zákazníci. V poslední době nám narůstá podíl zakázek z e-commerce a převozů jídla, taxi je jenom segmentem našich služeb,“ uvedl Krátký s tím, že přepravou balíků v Liftagu si může řidič zvlášť v poslední době vydělat i víc.

Dominik Hrodek. Foto: Vojta Herout

Dominik Hrodek. Foto: Vojta Herout

Marketingový ředitel Deloitte Legal Dominik Hrodek zmínil hackathon, který podnítil zájem mladých vývojářů a právníků. Jeho účelem bylo získat pozornost mladých vysokoškoláků o Deloitte Legal jako perspektivního zaměstnavatele. Studenti se mohli stát právníky budoucnosti, vývojáři zase čelili výzvě vymyslet aplikace pro právníky. Do soutěže se zapojily všechny právnické fakulty v Česku. Výsledkem bylo kromě pozitivního ohlasu v médiích a na sociálních sítích i zvýšené povědomí o Deloitte Legal a zájem o další spolupráci ze strany vysokých škol.

Finální panelová diskuse. Foto: PR Brunch

Finální panelová diskuse. Foto: PR Brunch

Na závěr příjemného setkání o marketingu se řečníci shodli, že v případě koronaviru bylo z hlediska PR míň leckdy víc. V březnu v době začátku epidemie klady komunikace CSR převažovaly nad zápory, během dubna a května ale už novináři byli podobnými zprávami přehlceni, takže mediální výstupy neodpovídaly očekávání autorů tiskových zpráv.

Fotoreportáž Vojty Herouta

Účastníci PR Brunche. Foto: Vojta Herout

Účastníci PR Brunche. Foto: Vojta Herout

Patrik Schober. Foto: Vojta Herout

Patrik Schober. Foto: Vojta Herout

Účastnice PR Brunche. Foto: Vojta Herout

Účastnice PR Brunche. Foto: Vojta Herout

Jitka Němečková. Foto: Vojta Herout

Jitka Němečková. Foto: Vojta Herout

Účastnice PR Brunche. Foto: Vojta Herout

Účastnice PR Brunche. Foto: Vojta Herout

Účastnice PR Brunche. Foto: Vojta Herout

Účastnice PR Brunche. Foto: Vojta Herout

Účastnice PR Brunche. Foto: Vojta Herout

Účastnice PR Brunche. Foto: Vojta Herout

Účastníci PR Brunche. Foto: Vojta Herout

Účastníci PR Brunche. Foto: Vojta Herout

Jitka Němečková. Foto: Vojta Herout

Jitka Němečková. Foto: Vojta Herout

Ondřej Krátký. Foto: Vojta Herout

Ondřej Krátký. Foto: Vojta Herout

Ondřej Krátký. Foto: Vojta Herout

Ondřej Krátký. Foto: Vojta Herout

Ondřej Krátký. Foto: Vojta Herout

Ondřej Krátký. Foto: Vojta Herout

Dominik Hrodek. Foto: Vojta Herout

Dominik Hrodek. Foto: Vojta Herout

Jitka Němečková a Dominik Hrodek. Foto: Vojta Herout

Jitka Němečková a Dominik Hrodek. Foto: Vojta Herout

Jitka Němečková a Dominik Hrodek. Foto: Vojta Herout

Jitka Němečková a Dominik Hrodek. Foto: Vojta Herout

Jitka Němečková. Foto: Vojta Herout

Jitka Němečková. Foto: Vojta Herout

Patrik Schober. Foto: Vojta Herout

Patrik Schober. Foto: Vojta Herout

Dotaz z publika. Foto: Vojta Herout

Dotaz z publika. Foto: Vojta Herout

Debatu moderoval Ondřej Aust. Foto: Vojta Herout

Debatu moderoval Ondřej Aust. Foto: Vojta Herout

Dotaz z publika. Foto: Vojta Herout

Dotaz z publika. Foto: Vojta Herout

Účastníci PR Brunche. Foto: Vojta Herout

Účastníci PR Brunche. Foto: Vojta Herout

Finální panelová diskuse. Foto: PR Brunch

Finální panelová diskuse. Foto: PR Brunch

Účastnice PR Brunche. Foto: Vojta Herout

Účastnice PR Brunche. Foto: Vojta Herout

Účastnice PR Brunche. Foto: Vojta Herout

Účastnice PR Brunche. Foto: Vojta Herout

Text je součástí placené spolupráce s agenturou Pram Consulting