Profesní organizace PR Klub vyhlásila na slavnostním večeru ve čtvrtek 17. října v pražské Galerii kavárny Louvre vítěze soutěže Mluvčí roku ve třech kategoriích. Nejlepším mluvčím soukromého sektoru je Václav Bálek z pojišťovny Allianz. Nejlepším mluvčím veřejného sektoru byl zvolen Martin Kavka, mluvčí pražských hasičů. Titul PR tým roku putuje do společnosti Letiště Praha. Celkově se letos sešlo 138 nominací, které po vyhlášení soutěže podali experti z oboru PR a novináři.
Ve veřejném sektoru se na stříbrné příčce umístila Petra Kučerová, mluvčí Vězeňské služby ČR, bronz si pak odnesl Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic. V soukromém sektoru získala druhé místo Patricie Šedivá z největšího českého e-shopu Alza.cz, třetí byla Gabriela Bechynská z potravinářské společnosti Mondelez. Do finále o titul PR týmu roku se do trojky nejlepších dostal také Český statistický úřad, který si odnesl stříbro, a bronzová Česká spořitelna.
Porota soutěže složená z více než dvou desítek expertů na oblast PR a zkušených novinářů letos nově hodnotila kandidáty ve třech soutěžních kategoriích – nejlepší mluvčí veřejného sektoru, nejlepší mluvčí soukromého sektoru a PR tým roku. O vítězný titul se v každé z nich utkali tři finalisté, které porota vybrala z pěti kandidátů s největším počtem nominací. Porota měla letos k dispozici i kvalitativní a kvantitativní mediální analýzu od Monitory, která rozebírala výsledky konkrétního mluvčího i firmy v delším sledovaném období.
Letošní ročník vyhlásil PR Klub, který sdružuje experty na komunikaci z řad ředitelů komunikace, tiskových mluvčí, PR manažerů a konzultantů. Navázal tak na tradiční ocenění Tiskový mluvčí roku, které začal Český klub mluvčích společně s Komorou public relations udělovat v roce 2003. Jejich zástupci se na výběru podíleli i letos. Posláním soutěže je upozornit na profesionální a etickou práci mluvčích a celkově přispět ke správné prezentaci této profese u odborné i laické veřejnosti.

AMI Digital Index 2023: Češi tráví na sítích míň času než loni. Prudce přibývá dlouhých videí

SPM Media konsoliduje svá mediální aktiva, jedná i o Hrotu
