Jako každý rok: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat jen v pondělí.

PR servis ČTK Protext navýšil obrat o 67 %

Zpravodajská agentura pokračuje v budování sekce pro propagaci firem a institucí.

Veřejnoprávní zpravodajská agentura ČTK v posledních letech sází na nárůst zisků z nemediální sféry. Její PR servis ČTK Protext navýšil v roce 2018 obrat o 67 % a letos má ambice na dvouciferný růst.

Loni na jaře nabídl klientům z nemediální sféry hned dva nové produkty – Protext Speciál a Protext Video. Oba produkty navýšily jeho obrat o téměř 3,8 milionu Kč. „To jsou peníze navíc, které ČTK dříve neměla,“ uvedl generální ředitel ČTK Jiří Majstr. „Ale stále to je jen začátek budování silné sekce, která bude odděleně od nezávislého zpravodajského servisu sloužit firmám a institucím, šířit povědomí o jejich výrobcích a službách. Stejně jako je tomu u ostatních moderních evropských agentur,“ dodal.

Služby pro nemediální klienty pomáhají agenturám diverzifikovat příjmy a posilovat nezávislost zpravodajství na výkyvech mediálního trhu, který je dosud většinovým zdrojem příjmů.

Protext Speciál jsou speciální magazíny, které se věnují jednomu tématu.  Po dohodě s klientem připravuje ČTK texty, například rozhovory, představení firmy nebo produktu, statistické přehledy a podobně, nebo texty či fotografie dodává klient. Dosud vyšlo 15 titulů, například 100 let českého letectví, 100 let českého strojírenství, Ozvěny z Číny (Import Expo 2018), Evropský obranný fond a další. Vydává se v tištěné i elektronické verzi s podporou sociálních sítí ČTK.

Protext Video může sloužit jako přímý přenos z tiskové konference, veřejného prohlášení, představení nového produktu, akce s partnery a podobně. Videostream běží v reálném čase na zpravodajském serveru Českénoviny.cz a Facebooku ČTK Protext. Protext Video navíc využívá distribuční sítě ČTK jako klasický Protext ČTK. To znamená, že je součástí zpravodajského servisu ČTK a za příplatek je možnost zveřejnění i na partnerských webech (iDnes.cz, Echo24.cz, Lidovky.cz, E15.cz a Euro.cz).

PR servis ČTK vydal svou první zprávu před 29 lety, tenkrát ještě pod názvem VIS – Veřejná informační služba. Od roku 1999 funguje pro názvem Protext. Od svého vzniku vydal PR servis ČTK přes 27.000 zpráv. V roce 2018 Protext využilo více než 360 českých firem. Službu pravidelně objednává i řada zahraničních agentur, z těch největších například APA, PRNewswire a BusinessWire.

Text vychází v rámci placené spolupráce s ČTK Protext