Pražský magistrát plánuje úpravy opatření k regulaci venkovních reklamních ploch. Kvůli námitkám antimonopolního úřadu (ÚOHS) připravuje novelizaci nařízení o regulaci reklamních plachet a chce se zabývat také billboardy. Do konce roku se chystá schválit pravidla pro plakátovací plochy v centru metropole, která kritizují zástupci reklamních firem či šéf pražského ANO Ondřej Prokop. Podle nich nahrávají jedné firmě na trhu. Město v centru také odstraňuje reklamní plochy vlastněné firmou JCDecaux. Novinářům to dnes řekl radní města Adam Zábranský (Piráti).
Město podle radního připravuje dvě regulační opatření, která se venkovní reklamy týkají. První je novelizací nařízení, které od října 2021 rozšířilo zákaz reklamních plachet z památkové rezervace na mnohem větší část metropole. Provozovatelé plachet pak napadli nařízení u ÚOHS, který jim podle dřívějších informací dal za pravdu. Město proto připravuje změnu, ačkoliv Zábranský s výkladem úřadu nesouhlasí.
Kromě toho také magistrát chystá pravidla pro regulaci menších reklamních plakátů v památkové rezervaci, která mají nastavit jejich velikost, podobu a také lokality, kde se budou nacházet. „Cílem je omezení reklamního smogu,“ řekl dnes Zábranský.
Postup města dříve kritizovala reklamní firma JCDecaux a šéf opozičního ANO Prokop. Dnes se ke kritice přidal i prezident Svazu provozovatelů venkovní reklamy (SPVR) Marek Pavlas. Podle nich pravidla favorizují firmu MF Reklama, jejíž plochy jim odpovídají a která se prostřednictvím Asociace plakátování nízkonákladové reklamy účastnila i jejich přípravy. Zábranský to odmítl, na plochy podle něj bude vypsána otevřená soutěž a pravidla budou shodná pro všechny.
Pavlas upozornil i na to, že pravidla mají povolit až šestimetrové plochy, i když Pražské stavební předpisy povolují jen čtyři metry čtvereční. Zábranský k tomu řekl, že předpisy povolují výjimku u kulturní reklamy, což je často právě případ plakátů. To zpochybnil Prokop. „To by mě zajímalo, jak to pohlídáte, že tam budou jenom kulturní akce,“ řekl. Zábranský poté připustil, že se rozměry reklamy ještě mohou změnit. Pravidla chce na radě schválit do konce roku.
Magistrát také nechal v posledních týdnech odstranit z centra města většinu z 119 samostatných reklamních nosičů firmy JCDecaux, se kterou město rozvázalo spolupráci. Zhruba desítka jich však zůstala, což kritizoval spolek Přidej se a strhni to, který k tomu podal podnět na kontrolní výbor zastupitelstva. Ten věc na svém středečním jednání prozatím odložil. „LED obrazovky zatím dál nerušeně hyzdí památkovou rezervaci zapsanou na seznamu UNESCO,“ komentoval to spolek na Facebooku. Zábranský dnes řekl, že digitální plochy zatím zůstaly proto, že město si chce ponechat jejich přípojky. Měly by zmizet do konce roku, uvedl.
Magistrát chce podle Zábranského hledat i řešení pro billboardy, nedávno vypověděl smlouvy na 58 pozemků firmě Czech Outdoor a odstranění billboardů bude vymáhat soudně. „Reklamní zařízení, která provozujeme, mají platná a účinná všechna potřebná povolení. Stejně tak jsou v pořádku smlouvy, na základě kterých Praze hradíme pravidelné roční nájemné,“ uvedla dnes mluvčí Czech Outdoor Pavlína Stránská. Město se snaží také o odstraňování billboardů z izolační zeleně a ochranných pásem komunikací, dodal radní. Vedení magistrátu podle něj neplánuje rozšiřovat úplný zákaz billboardů i mimo území památkové rezervace, ale chce s provozovateli zajistit, aby splňovaly všechny zákonné požadavky.

Kaspen mění majitele. Agenturu kupuje Tomáš Kopečný, vlastník S5IVE

Pickey mění název na Forendors, s novým jménem pomohl Michal Pastier

Kreativu DDB povede Klára Palmer z McCannu, střídá Doru Pružincovou
