Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

Praha odstraní všechny reklamní plochy mimo mobiliář

  • ČTK
  • 02. 03. 2020 11:25

Všechny reklamy do osmi metrů čtverečních budou v Praze odstraněny. Dnes o tom rozhodli radní hlavního města. Týká se to plakátovacích ploch, reklamních laviček a dalších reklam, které jsou na pozemcích metropole, ale nejsou součástí městského mobiliáře. „Zjistili jsme, že je jich 247 na území Prahy a z nich 112 nemá nájemní smlouvu. Takže jsme se rozhodli, že veškerou tuto reklamu už nebudeme podporovat,“ řekl novinářům primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha sobě).

Nelegální reklamu odřeže městská akciová společnost Technická správa komunikací hlavního města Prahy, ostatním bude vypovězena smlouva. Na pozemcích Prahy tak zůstane jen reklama do osmi metrů čtverečních zajišťovaná prostřednictvím městského mobiliáře, doplnil náměstek.

Radní zvažovali i možnost snížení počtu legálních reklamních nosičů, podobně jako tomu bylo u reklamy na lampách veřejného osvětlení. Na nich se počet reklam snížil o téměř 30 %. Podle prvního náměstka primátora Petra Hlaváčka (TOP 09 a STAN, Spojené síly pro Prahu) se ukázalo jako vhodnější tuto drobnou reklamu omezit výrazným způsobem.

Omezování reklamy na majetku hlavního města souvisí s bojem s takzvaným vizuálním smogem. Pražská koalice Pirátů, Prahy sobě a Spojených sil pro Prahu (TOP 09 a STAN) má boj s vizuálním smogem, tedy zamořením veřejného prostoru agresivní reklamou, v programovém prohlášení.