Primátorka Prahy za ANO Adriana Krnáčová dnes ukázala veřejnosti první z plakátů, které v rámci nové jednotné komunikaci mají informovat Pražany i návštěvníky metropole o tématech, „která se jich bezprostředně dotýkají“. V první várce bude vizuálů deset, Praha zatím odhalila tři. První byla kampaň k zákazu používání vozítek segway, dál se mají propagovat židle ve veřejném prostoru, karta Lítačka či iniciativa Smart Prague.
„Ráda bych, aby Praha komunikovala navenek jednotně, atraktivní, hravou, ale hlavně zapamatovatelnou formou. Těmito a dalšími podobnými vizuály chceme upozorňovat rezidenty a turisty na možnosti, které jim hlavní město nabízí, případně na konkrétní opatření schválená radou a zastupitelstvem hlavního města,“ prohlásila Krnáčová. Praha se inspirovala u větších evropských měst, na dnešní prezentaci u pražského Rudolfina byly k vidění třeba londýnské plakáty.

Představení nových vizuálů proběhlu u Rudolfina. Zleva mluvčí Vít Hofman, designér Pavel Fuksa, šéfka marketingu Jana Berková
Nové vizuály jsou určeny hlavně pro outdoorové kampaně na citylightech a rollingboardech, použity budou i na internetu, konkrétně na portálu Praha.eu, na Facebooku či Snapchatu.
Autorem vizuálů je designér Pavel Fuksa, který už s Prahou letos na jaře spolupracoval na logu pro zmíněné „chytré město“ Smart Prague. V minulosti dělal na online kampani amerického prezidenta Baracka Obamy, i pro Facebook, Twitter, Microsoft, Google či Nike. Nová aktivita na pražském magistrátu spadá pod ředitelku odboru komunikace a marketingu Janu Berkovou.
„Zatím se jedná o zkušební verzi, o další případné realizaci rozhodnou reakce obyvatel a turistů. Jednotlivé kampaně bude hlavní město vyhodnocovat na základě mediálních výstupů a reakcí odborných médií a agentur,“ slibuje magistrát.