V úterý 21. ledna 2020 proběhne v pražském kině Atlas další ročník Digiveletrhu, naší každoroční přehlídky, co komunikační agentury chystají na další rok. Agentury i klienti, můžete se hlásit.

Praha se chystá rozšířit omezení venkovní reklamy

  • ČTK
  • 02. 12. 2019 15:30

Pražský Institut plánování a rozvoje (IPR) připraví plán rozšíření zákazu plakátů, plachet a dalších reklamních nosičů na veřejných prostranstvích mimo provozovny, který nyní platí pouze na území Pražské památkové rezervace. Jak dnes schválili radní, institut má návrh připravit do konce února. Cílem je boj s takzvaným vizuálním smogem.

Omezení, které nyní platí v památkové rezervaci, se týká různých plachet, cedulí, plakátů a výlepů na soukromých objektech, typicky plotech, opěrných zdech nebo fasádách budov. Nevztahuje se naopak na oficiální reklamní plochy například na městském mobiliáři a na reklamu, kterou si provozovatelé umístí na svoje obchody nebo jiné provozovny.

Podle pracovní skupiny k vizuálnímu smogu, která plánované rozšíření iniciovala, je v ulicích stále víc reklamy. „Společně s technologickým pokrokem a snadnou dostupností výrobních postupů v posledních několika letech nejrůznějších reklamních plachet zásadním způsobem přibylo,“ píše se ve schváleném dokumentu.

Tento způsob reklamy není podle magistrátu mimo památkovou rezervaci v metropoli nijak regulován. Součástí návrhu rozšíření regulace, který připraví IPR, má být kromě prostorového vymezení také návrh možných variant omezení podle typu městské zástavby a zhodnocení počtu lidí, který by byl potřeba pro kontroly dodržování.

Reklamu na území hlavního města regulují také Pražské stavební předpisy, i když méně, než původní návrh, který vznikl za primátora Tomáše Hudečka (nestraník, dřív TOP 09). Omezení daná předpisy se týkají velkoformátových nosičů. Magistrátní koalice Pirátů, Prahy Sobě a Spojených sil pro Prahu (TOP 09 a STAN) má omezování vizuálního smogu v programu.