Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

Praha vypsala zakázku na lepší komunikaci s občany za 130 milionů Kč na čtyři roky

Hlavní město už svůj web má, přesto v září spustilo za víc než milion korun další, pro volný čas.

  • ČTK
  • 09. 10. 2011 13:37

Praha chce zlepšit komunikaci s obyvateli města, zkvalitnit své internetové stránky či zveřejňovat takzvané rodné listy zakázek. To jsou některé z cílů zakázky, kterou v těchto dnech vyhlásil magistrátní odbor informatiky.

Radnice s vítězem tendru uzavře rámcovou smlouvu na čtyři roky, zakázka tak bude pokračovat i do dalšího volebního období. Odhadovaná cena zakázky je 130 milionů Kč bez DPH. Nabídky Praha přijímá do 28. listopadu, obálky se budou otevírat 1. prosince.

Zakázka, která nese složitý název „Rámcová smlouva na rozvoj prezentační vrstvy a prezentační infrastruktury hlavního města Prahy“, má podle magistrátní mluvčí Terezy Krásenské pomoci naplňovat programové prohlášení rady. V tom současné vedení slíbilo efektivní a levnější správu města, lepší komunikaci s občany či zrychlení vyřizování jejich podnětů.

Zakázka bude podle Krásenské zahrnovat například náklady na webovou prezentaci města, infolinku pro občany a na zveřejňování některých informací na internetu, jako jsou rodné listy zakázek. „Zakázka je vypsaná na čtyři roky proto, že u zajištění údržby a rozvoje informačních systémů se jedná o kontinuální proces, který nemá s čtyřletým volebním obdobím nic společného,“ uvedla Krásenská.

Praha tak za tyto služby zaplatí až 32,5 milionu korun ročně. Vedení Prahy přitom tvrdí, že se snaží šetřit. Pražský primátor Bohuslav Svoboda nedávno uvedl, že Praze hrozí ekonomická recese a stagnace daňových příjmů. Připravovaný rozpočet města na příští rok také ukazuje, že budou chybět peníze na investice.

Praha.eu, Praha volnočasová

Praha už vlastní stránky má, jsou na adrese Praha.eu. Od jara 2011 je má na starosti bývalý šéf zpravodajství televize Nova a nedávný neúspěšný kandidát na ředitele České televize Jan Vávra. Podle dřívejších informací ČTK má portál Praha.eu roční rozpočet kolem 100 milionů korun.

Hlavní město navíc koncem září spustilo další informační web Prahavolnočasová.cz. Podle Marketing & Media ho vytvořila společnost Estetica, dceřiná firma komunikační agentury Kristián, včetně informační a propagační kampaně za 1,25 milionu Kč.