Pražský magistrát rozdělí v příštím roce mezi majitele provozoven na zlepšení vzhledu jejich podniků pět milionů korun, což je stejně jako pro letošní rok. Peníze, které mohou dostat pouze provozovatelé uvnitř Pražské památkové rezervace, budou propláceny vždy zpětně. Uvádí to dokument, který v pondělí schválili pražští radní. Vedení města v minulosti schválilo dokument, který stanovuje podobu obchodů, tedy například polepů nebo vývěsních štítů. Pravidla jsou platná pro domy v majetku města a se soukromníky bude město o jejich dodržování jednat.
Účelem programu je snaha města kultivovat veřejný prostor v památkově chráněném území a snížit tak míru tzv. vizuálního smogu. Maximální výše dotace pro jednoho žadatele bude 200.000 Kč do maximální výše 70 % uznatelných nákladů. O peníze mohou žádat nejen majitelé obchodů, ale rovněž vlastníci domů, ve kterých provozovny sídlí. Každá žádost bude posouzena nejen po formální stránce, ale magistrátní úředníci zhodnotí i skutečný stav a podobu té které provozovny. Soudní znalec následně vyhodnotí správnost cenové kalkulace prací, které jsou předmětem žádosti.
Pravidla podoby obchodů se vztahují na všechny památkově chráněné oblasti v Praze. Určují například, že polep na výloze nemá být větší než 20 % prosklené plochy nebo že nesmí být používány reflexní barvy, sériové nápisy nebo rotující a blikající poutače. Na štíty nebude možné dávat vyobrazení prodávaného produktu. Dokument určuje také počet poutačů přidělaných na fasádu a „trčících“ do ulice a určeno je také místo, kde má být firemní označení. Výjimku z pravidel budou mít lékárny či pošta.

Netflix zavádí poplatek za sdílení přístupu mimo domácnost, v Česku 79 Kč

Exnovináři žurnalistiku milují, přesto si odchod chválí

AMI Digital Index 2023: Češi tráví na sítích míň času než loni. Prudce přibývá dlouhých videí
