Městská část Praha 3 představila novou vizuální identitu, která vzešla z designérské soutěže pořádané odbornou organizací Czechdesign. V prvním, anonymním kole se utkalo 81 návrhů, ve druhém kole porota nejvíc ocenila návrh od Jakub Vaněk Studio, tedy designérů Jakuba Vaňka a Barbory Micajové. Styl vítězného návrhu pracuje se symbolem trojky, tří čárek v různých variacích. Druhý skončil Martin Poláček, třetí Bros in Trikos.
Vítězové dostali odměnu 350.000 Kč, druhému náleží 40.000 Kč, třetímu 30.000 Kč. Od vítězného studia dostane grafický manuál, návrh systému značky pro příspěvkové instituce, písmo, barevnost, interní grafické výstupy (merkantilní tiskoviny), externí grafické výstupy (plakáty a podobně), merchandising, implementaci (zaškolení odpovědných pracovníků a externích grafiků a dalších lidí s manuálem pracujících) a supervizi následných výstupů. Mimo zadání soutěže designéři navrhli navigační systém a inovují podobu radničních novin.
„Návrhů se sešlo opravdu hodně. Na vítězi jsme se nakonec shodli jednomyslně. Oslovil nás svěží a zapamatovatelný styl i možnost další práce s tím nápadem,“ říká starosta Prahy 3 a jeden ze členů poroty Jiří Ptáček. „Nejde jen o logo. Logo je pouhým startem do příběhu, který nabízí širokou škálu použití a rozvedení přes lehce provokativní až po pečlivě vystavěnou intelektuální hru,“ doplnil porotce Petr Babák, grafický designér a pedagog VŠUP.
„Naším cílem byl uvolněný, lidský a jednoduchý vizuální styl. Takový, aby si ho obyvatelé Prahy 3 osvojili a dál si žil svým životem. Dnešní podoba Prahy 3 poskytuje rozmanitou škálu míst pro setkávání, která posouvají život do ulic. Identitu jsme tedy založili na místech setkávání a mezilidských vztazích. Jsou to právě místa, která spojují, stírají rozdíly mezi stařenkou ze Žižkova, hrobařem z Olšanských hřbitovů a ředitelem z Vinohrad. Jsou to nositelé vzpomínek — první rande, místo pro tvoření, ranní káva u novin, karty se sousedem, první návštěva kina nebo sledování mistrovství světa,“ uvádějí Micajová a Vaněk.
„Nový jednotný vizuální styl měl za úkol nahradit stávající zastaralé logo, vnést do něj současnost a prezentovat Prahu 3 takovou, jaká opravdu je, tedy výrazná, autentická a svébytná. Bylo potřeba vytvořit komplexní systém, který sjednotí vizuální komunikaci městské části a bude snadno identifikovatelný a odlišitelný od ostatních obcí,“ přiblížila mluvčí městské části Michaela Luňáčková.
Nový vizuální styl už - jak si přáli designéři - začal žít vlastním životem. Variacemi na něj na sítích reagoval největší tuzemský e-shop Alza.cz, fast food McDonald’s či prodejce tenisek Footshop.
Hele, náš šéf má narozky a my chceme prémie. Nemůžeme prozradit kolik mu je, tak se hloupě neptejte, proč jsme vám tohle 👇 zlevnili o 35 %. A ty čárky taky nesouhlasí. 🎁🎊 bit.ly/Honzovi_vše_nejlepší 🎉🎈
Zveřejnil(a) Alza.cz dne Středa 15. ledna 2020
O hladový krky se staráme i na Praze 3. Stav se v Mekáči na Floře. 🤗🍟
Zveřejnil(a) McDonald’s dne Čtvrtek 16. ledna 2020
Dvě značky známé díky svým třem pruhům ve společné kolaboraci! Cop or Drop? adidas x Praha 3 #concept
Zveřejnil(a) Footshop dne Čtvrtek 16. ledna 2020
Na trojku pětkou na tři 🍺🤪PS: Zdravíme paní řidičku! 👋#praha3 #novelogo #prazskaintegrovanadoprava #pid #tram #tramvaj #strassenbahn #prague #praha #zizkov #vinohrady #transport #publictransport #skoda15t
Zveřejnil(a) Pražská integrovaná doprava dne Pátek 17. ledna 2020