Pracujete jako ekonomický redaktor či redaktorka a chcete s námi budovat něco nového? Napište.

Práva ke Sports Illustrated získá Authentic Brands

  • ČTK
  • 29. 05. 2019 01:00
Sports Illustrated vychází od roku 1954, plavkové speciály od roku 1964. Foto: Profimedia.cz

Sports Illustrated vychází od roku 1954, výroční plavkové speciály vydává od roku 1964. Foto: Profimedia.cz

Mediální společnost Meredith prodává práva k časopisu Sports Illustrated. Za 110 milionů dolarů (zhruba 2,5 miliardy Kč) je získá americká zábavní společnost Authentic Brands Group. Dohoda je součástí plánu Meredithu prodat tituly firmy Time, které se nehodí k jejím zbývajícím aktivitám.

Podle dohody však bude Meredith nejméně další dva roky vydávat tištěnou verzi časopisu a spravovat jeho web. Bude mít na starosti také reklamu, videonahrávky a sociální média. Skupina Authentic Brands chce vydělat hlavně na poskytování licencí názvu, který mohou využívat různí zájemci, od výrobců spotřebního zboží po sportovní služby.

Stejně jako u dalších tištěných publikací klesl v době internetové žurnalistky zájem také o Sports Illustrated. Sportovní časopisy čelí silné konkurenci ze strany mnoha digitálních titulů, jako je Bleacher Report, SB Nation, The Athletic, Deadspin a The Ringer. Navzdory problémům se Sports Illustrated měsíčně dostane v USA ke 175 milionům čtenářů.

Meredith titul získal v roce 2018, kdy za 1,84 miliardy dolarů koupil firmu Time. Sports Illustrated se firma rozhodla nabídnout k prodeji spolu s časopisy Time, Fortune a Money, protože nezapadají mezi její hlavní tituly, kterými jsou časopisy zaměřené na ženy. Time prodala loni v září, Fortune pár měsíců poté