Po roce přestává vycházet zpravodajský web Liberecké zprávy, z finančních důvodů. „Mimořádně vysoký a stále stoupající zájem uživatelů se nám bohužel vlastní vinou nedaří inzertně přetavit do odpovídajících tržeb,“ informovali vydavatelé Jan Stránský a Tomáš Tesař. Začínali v lednu 2019.

Prazdroj loni zvýšil zisk o 5 % a tržby o 3 %

Plzeňský Prazdroj si za minulé období hospodářsky polepšil. Ilustrační foto: Profimedia.cz

Plzeňský Prazdroj si za minulé období hospodářsky polepšil. Ilustrační foto: Profimedia.cz

Největší pivovarnická skupina v Česku zveřejnila hospodářské výsledky za poslední rok. Plzeňský Prazdroj zvýšil svůj zisk o téměř 5 % na 3,7 miliard Kč a domácí prodej navýšil o 1,5 %. Tržby stouply meziročně o 3 % na 14,4 miliardy Kč. Prazdroj, který vyváží do více než padesáti zemí světa a do jehož portfolia patří i cidery Kingswood nebo piva Birell, zvýšil export o 12 %. V Čechách dohromady se zahraničím loni skupina vyvezla na dva miliony hektolitrů piva. Za posílením značek na našem trhu stojí hlavně zájem o Velkopopovického Kozla 11° a Radegast Ryze hořkou 12°, kromě toho také o ležáky. Úspěch zaznamenaly „oživovací“ akce jako Radegast peprně hořký nebo Volba sládků, kontinuálně narůstá popularita ciderů a nealkoholického piva. 

Plzeňský Prazdroj prostě jede, všechny klíčové parametry jsou ‚jako v učebnici‘. Skvělé značky, velmi kvalitní tým, fantastická tržní situace (růst domácí kupní síly, dynamický nárůst cestovního ruchu, jako bonus velmi horké léto). Nezbývá jen držet palce, aby šťastná hvězda nad Plzní svítila i v následujícím období, kdy dojde ke změně vlastníka.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)