Už příští pondělí proběhne soutěžní přehlídka mobilních aplikací AppParade. Vyhrajte Apple Watch.

Pražská Leagas Delaney veze z „evropského Louskáčku“ zlato za zvuk pro Rajec

V evropském kreativním klání v Barceloně zabodovaly i agentury Symbio a Konektor.

V letošní celoevropské soutěži kreativity ADC*E Awards bodovaly tři české agentury. V kategorii Film & Radio získala zlato agentura Leagas Delaney za práci pro značku Rajec společnosti Kofola.

Ocenění přišlo za inovativní využití zvuku – agentura v garážích pražské nákupní galerie využila toho, že po vjezdu do podzemí řidiči ztrácí signál z rádia. Místo něj prostřednictvím nástavců na iPody vpravila do éteru zvukový reklamní vzkaz.

V kategorii Digital získala nominaci agentura Symbio za web pro společnost T-Mobile. V kategorii Design získala nominaci agentura Konektor za novou vizuální identitu ČSRU.

V soutěži ADC*E Awards se uděluje v každé kategorii pouze zlato a nominace. Navíc se vyhlašuje jedna Grand Prix za nejlepší práci napříč kategoriemi, tu získala německá agentura Jung von Matt za dortmundské „koncertní mléko“. V celé soutěži vůbec dominovaly německé agentury, které pobraly většinu cen.

Soutěž ADC*Europe Awards s podtitulem Best of European Design and Advertising pořádá Art Directors Club of Europe, zastřešující celoevropská organizace národních profesních sdružení. Českou republiku v ADC of Europe zastupuje ADC České republiky.

Do soutěže postupují práce, které byly oceněny v národních soutěžích jednotlivých zemí, u nás to jsou vítězové Louskáčku. Držitelé cen a nominací tedy musí projít sítem z přibližně padesáti tisíc prací.

V letošní porotě zasedalo celkem 53 porotců ze všech evropských zemí, Českou republiku zastupovali čtyři porotci: Jaime Mandelbaum, kreativní ředitel agentury Young & Rubicam, Antonín Parma, kreativní ředitel agentury Nydrle, Aleš Mička ze studia Touch Branding a Leon Sverdlin, kreativní ředitel agentury Mark BBDO.